Jurist till ny myndighet i Gävle
Adecco Sweden AB, Falun / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Falun i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Hedemora,
Falun eller i
hela Sverige Den 1 juni 2012 startar den nya myndigheten Statens servicecenter i Gävle och Östersund. Syftet med att inrätta den nya myndigheten är att uppnå sänkta kostnader inom statens administrativa stöd, med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten ska tillhandahålla administrativa stödtjänster åt andra statliga myndigheter under regeringen. Initialt ska servicecentret utföra lönerelaterade tjänster, ekonomiadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter kommer att ha ungefär 160 medarbetare när den startar. Under de kommande åren kommer myndigheten att växa i takt med att antalet kunder och tjänsteområden ökar.
Publiceringsdatum2012-04-27Dina arbetsuppgifterI verksjuristens arbetsuppgifter ingår att göra kvalificerade rättsutredningar, ta fram förslag till författningsändringar, utarbeta remissvar, företräda myndigheten i domstol, bevaka rättsutvecklingen och initiera samt självständigt driva såväl lång- som kortsiktiga utvecklingsfrågor med rättslig anknytning. I rollen ingår vidare att svara för det juridiska stöd som myndighetens ledning och andra funktioner behöver, att delta i myndighetens IT-utvecklings- och e-förvaltningsprojekt, att utforma och granska avtalsförslag, utforma yttranden i ärenden bl.a. JO-ärenden, göra sekretessbedömningar och utforma beslut i olika typer av ärenden. I verksjuristens uppdrag ingår även att planera och genomföra interna kurser inom framförallt de förvaltnings-, integritets- offentlighets- och sekretessrättsliga områdena.
KvalifikationerJur. kand. med notariemeritering
gedigen erfarenhet av förvaltningsjuridiskt arbete på stabsnivå eller motsvarande hos minst en myndighet
mycket goda kunskaper i och erfarenhet av arbete inom områdena förvaltningsrätt inklusive e-förvaltning, normgivning, IT-rätt, offentlighet och sekretess samt informationssäkerhet.
goda kunskaper om övriga regler som är styrande för verksamheten hos förvaltningsmyndigheter
god förmåga utreda och finna konstruktiva lösningar på juridiska frågeställningar
fokus på resultat, är självgående och tar initiativ
erfarenhet av att föra processer i domstol
erfarenhet av utrednings- och lagstiftningsarbete
Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet av:
arbete vid fler än en myndighet
arbete i privat verksamhet
arbete på eller kontakter med regeringskansliet
internationellt lagstiftningsarbete och god kännedom om EU-rätten
skadeståndshantering
Vidare ska du ha:
mycket god stilistisk förmåga
mycket god analytisk förmåga
mycket god kommunikationsförmåga
förmåga att förmedla kunskap och information
erfarenhet av planering och genomförande av utbildningsinsatser
förmåga att planera, prioritera och fatta beslut
förmåga och erfarenhet av att samverka med andra
mycket goda kunskaper i det svenska språket
Dina personliga egenskaperEn förutsättning för att lyckas i arbetet är att du har förmåga att knyta kontakter och skapa förtroende i organisationen. Det är därför väsentligt att du är lyhörd, flexibel och har hög integritet. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-04
Sök annonsen på:
www.adecco.seAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktCaroline Haeffner, Rekryteringskonsult, 023-705597 (Direkt), 023-705590 (Kontoret),
caroline.haeffner@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB, Falun
AdressAdecco Sweden AB, Falun
Box 1502
79114 FALUN
KontorsadressHälsingtorget 1
KontaktuppgifterTelefonnummer: 023 - 70 55 90
Jobbnummer 1227858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.