Jurist till inkassoverksamheten på Processenheten - Kammarkollegiet - Administratörsjobb i Stockholm
Jurist till inkassoverksamheten på Processenheten
Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm

Är du jurist med intresse för tvistemålsprocesser och stora kontaktytor? Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete inom vår inkassoverksamhet där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med vassa kollegor. Om du har ett genuint intresse för vår verksamhet erbjuder Kammarkollegiet och Processenheten dig en chans att jobba med utvecklande arbetsuppgifter och samtidigt få bidra till stor samhällsnytta.

Processenheten är en av fem enheter på Rättsavdelningen vid Kammarkollegiet och har ca 15 medarbetare, varav fyra är inkassohandläggare och övriga är jurister. På enheten arbetar vi med inkassoverksamhet och miljörätt. Inkassoverksamheten innebär att vi på uppdrag av ca 140 andra myndigheter driver in deras fordringar.

Rollen som inkassojurist
Vi söker nu en jurist med ett intresse för tvistemålsprocesser för en tidsbegränsad anställning om minst 6 månader.

Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att driva tvistemålsprocesser i allmän domstol och att lämna stöd till inkassohandläggarna i den löpande verksamheten. Arbetet innebär mycket kontakter med såväl våra uppdragsgivare, som med allmänheten.

Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har en svensk jur. kand./juristexamen (180/270 hp) samt notariemeritering från tingsrätt eller minst ett års erfarenhet från kvalificerat juridiskt arbete som har innefattat tvistemålsprocesser i betydande utsträckning.

Det är meriterande med kunskap och praktisk erfarenhet av inkassoverksamhet och summarisk process från myndighet eller inkassoföretag.

Som person är du självständig, noggrann, driven och tar egna initiativ. Du är engagerad och har mycket god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt. För att lyckas i arbetet behöver du ha en mycket god kommunikationsförmåga, ett gott omdöme och en förmåga att kunna hantera olika personlighetstyper.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är tidsbegränsad till minst sex månader.

Publiceringsdatum
2018-03-05

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/karriär, inklusive CV och personligt brev, senast den 18 mars 2018. Ange dnr 222- 2646-18.

Kontakt
Nicklas Hjertonsson, enhetschef, telefon 08-700 06 90
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsson, ST, telefon 08-700 07 88

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Kammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218, 103 15 Stockholm
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Jobbnummer
4001827

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: