Jurist till borgenärssektionen i Malmö
Skatteverket / Administratörsjobb / Malmö
2013-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jurist till borgenärssektionen i Malmö" (publicerad 2014-11-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ängelholm,
Simrishamn eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som processförare/jurist på borgenärssektion 1 i Malmö innebär att du
• de första två till tre åren kommer att vara med och starta ett regionalt kompetenscentra inom det internationella borgenärsarbetet
• medverkar aktivt i utvecklingsarbetet inom projektet och ger förslag till metodutveckling och utbildning
• fattar beslut och för Skatteverkets talan i domstol
• hanterar insolvensförfaranden rörande andra länder: företrädaransvar, företagsrekonstruktion, ackord, konkursbevakning, betalningssäkring
• är ett stöd till handläggare och övrig personal i frågor kring internationellt borgenärsarbete och internationell insolvensrätt
• tolkar och tillämpar avtal och lagar kring internationell insolvensrätt
• har ett samarbete med Kronofogdens utlandsteam i frågor om handräckning.
På borgenärssektionerna i Malmö är vi 39 medarbetare och på kontoret är vi totalt cirka 135 medarbetare.
Internationella frågor är en av södra regionens profilområden. Ett internationellt område som behöver särskild fokus och planering är det internationella borgenärsarbetet. För att flytta fram våra positioner och öka vår kunskap inom området har regionen därför bestämt sig för att satsa på ett regionalt kompetenscentra.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en juristutbildning om 180p/270hp
• har flerårig arbetslivserfarenhet av internationell insolvensrätt och/eller borgenärsarbete eller annan likvärdig erfarenhetsbakgrund
• har utmärkta språkkunskaper i engelska i både tal och skrift
• har förmåga att ta initiativ, är drivande och handlingskraftig
• är nytänkande och självgående
• har god samarbetsförmåga och tar ansvar för att dela med dig av dina kunskaper.
Det är meriterande med annan lämplig internationell yrkeserfarenhet relaterat till arbetet. Goda kunskaper i andra språk är meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är på heltid och tills vidare. Individuell lönesättning tillämpas. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.
Din ansökan ska ha inkommit elektroniskt senast 1 april 2013.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-03-08Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Jacobsen, Sektionschef 010-5774405
Peter Wikhall, Sektionschef 010-5746306
Anna Lundsten, Sektionschef 010-5747162
Jeacline Hedlund, HR-konsult 010-5722056
Eva Pålsson, SACO 010-5746375
Rita Lezanska, ST 010-5723180
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1488027
Observera att sista ansökningsdag har passerat.