Jurist, Norrtälje

Lantmäteriet / Administratörsjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrtälje, Vallentuna, Vaxholm, Täby, Värmdö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Norrtälje, Vallentuna, Täby, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.Lantmäteriet säkrar ägandet i Sverige. Vår expertis och våra tjänster är grunden för att samhällsplanering, fastighetsmarknad och information om natur, vägar och platser ska fungera och vara tillförlitlig. Vi sätter gränser och säkrar ägandet av fastigheter genom att ansvara för fastighetsbildning och fastighetsinskrivning. Vi kartlägger landet genom att ansvara för information om Sveriges geografi. Lantmäteriet har 2 000 medarbetare fördelade på 50 orter. Huvudkontoret ligger i Gävle.
Är du vår nya jurist till Juriststödet vid Lantmäteriet Fastighetsinskrivning? Vi är i behov av en ny medarbetare till Juriststödet på vårt kontor i Norrtälje som kan delta i Lantmäteriets utveckling och aktivt bidra till ökad service med kundens fokus. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings-och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet och är just nu i en period av ökad digitalisering, där vi arbetar mycket med nya tankesätt och infallsvinklar.


Publiceringsdatum
2017-01-19

Dina arbetsuppgifter
I Juriststödets uppdrag ingår att ha verksamhetens kompetenutvecklingsansvar, att ansvara för en enhetlig ärendehantering och kvalitetsuppföljning samt att vara drivande i den författnings- och verksamhetsutveckling sin krävs för att möta verksamhetens framtidsutmaningar. Juristerna inom Fastighetsinskrivningen stödjer och coachar handläggare och interna rådgivare samt beslutar självständigt i juridiskt komplicerade ärenden. De har goda kunskaper inom inskrivningsprocessen och leder lagfartssammanträden samt stödjer verksamheten i olika juridiska frågor. Arbetet innebär även att utforma, planera och genomföra interna kompetensutvecklingsinsatser och att delta i olika utvecklingsprojekt inom Fastighetsinskrivningen.
Jurister har omfattande kontakter med medarbetare på våra olika kontor, banker, fastighetsmäklare och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt.
Tjänsten är på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har juristexamen från juristprogrammet eller motsvarande affärsjuridisk utbildning med civilrättslig inriktning. Några års erfarenhet av juridiskt arbete och/eller erfarenhet från förvaltningsmyndighet är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är att ha samarbetsförmåga, vara relationsskapande och tydlig i din kommunikation. Du har en vilja och en förmåga att hjälpa andra, är drivande och kreativ för att uppnå resultat och föra processer framåt. Du är flexibel och ser möjligheter när andra ser utmaningar. Du behöver vara beslutsam och kunna agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress.
Det är mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och behärskar svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser även att du har intresse av att arbeta med ständiga förbättringar i verksamheten och tillsammans med andra medarbetare.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Frank Johan Ahlberg, funktionschef, telefon 072-23 23 329. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Karl Johan Lindgren, telefon 0611-259 03 och för ST inom Lantmäteriet, Suzanne Larsson, telefon 0381-66 26 40. Våra e-postadresser är frank-johan.ahlberg@lm.se, karl-johan.lindgren@lm.se samt suzanne.larsson@lm.se
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välkommen in med din ansökan senast 2017-02-03.

Övrig information
Om Lantmäteriet Fastighetsinskrivningen och Juriststödet
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar m.m. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-funktionen i Gävle. Inom divisionen arbetar cirka 15 jurister som är placerade på de olika kontoren och organiserade i en juristfunktion som leds av en funktionschef. Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-03
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/289
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Jobbnummer
3271767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: