Jurist inom Fastighetsinskrivning, Hässleholm, Härnösand, Skelle

Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning i Hässleholm, Eksjö, Vänersborg, Uddevalla, Norrtälje eller i hela Sverige

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.

I Sverige finns 3,3 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss får du jobba med att granska, besluta och registrera ansökningar så att ägandet i Sveriges fastighetsregister hela tiden hålls riktigt. Du får bidra till en fungerade kredit- och fastighetsmarknad.

Juriststödet inom Lantmäteriet är en virtuell funktion vars medarbetare sitter placerade vid något av myndighetens sju inskrivningskontor. En stor del av det dagliga arbetet inom juriststödet bedrivs i digital miljö, där möten och arbetsplatsträffar huvudsakligen genomförs per videolänk. I Juriststödets uppdrag ingår att ha verksamhetens kompetenutvecklingsansvar, att ansvara för en enhetlig ärendehantering och kvalitetsuppföljning samt att vara drivande i den författnings- och verksamhetsutveckling som krävs för att möta verksamhetens framtidsutmaningar.


Publiceringsdatum
2019-02-22

Arbetsuppgifter
Som jurist inom Fastighetsinskrivningen stödjer och coachar du handläggare och interna rådgivare samt beslutar självständigt i juridiskt komplicerade ärenden. Du leder lagfartssammanträden och stödjer verksamheten i olika juridiska frågor. Arbetet innefattar även utformande, planering och genomförande av interna kompetensutvecklingsinsatser, samt att du deltar i och ansvarar för olika utvecklingsprojekt inom Fastighetsinskrivningen.
I rollen som jurist har du omfattande kontakter med medarbetare på våra olika kontor, banker, fastighetsmäklare och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt.
Vi erbjuder dig att arbeta vid någon av följande orter: Hässleholm, Härnösand eller Skellefteå.Vänligen ange den eller de orter som du är intresserad av i din ansökan.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har juristexamen från juristprogrammet eller motsvarande affärsjuridisk utbildning med civilrättslig inriktning och några års erfarenhet av juridiskt arbete. Erfarenhet av arbete vid förvaltningsmyndighet och erfarenhet av eget beslutsfattande är meriterande. Meriterande är också tidigare erfarenhet av ansvar för och deltagande vid genomförande av interna kompetensutvecklingsinsatser samt ordförandeskap vid sammanträden eller liknande möten.

Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är att ha god samarbetsförmåga, samt en förmåga att vara relationsskapande och tydlig i din kommunikation. Vi söker dig som har en vilja och en förmåga att hjälpa andra, är drivande och kreativ för att uppnå resultat och föra processer framåt med ett perspektiv som ser till hela verksamhetens bästa. För tjänsten behöver du vara flexibel och kunna se möjligheter när andra ser utmaningar. Du behöver vara beslutsam och kunna agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress. Det är mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och behärskar svenska väl såväl i tal som i skrift. Vi ser även att du har intresse av att arbeta med ständiga förbättringar i verksamheten och tillsammans med andra medarbetare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Urval kommer ske löpande under annonseringstiden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-15
Ange följande referens när du ansöker: C25160-2019-2
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Monthure 0176-205956

Företag
Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning

Adress
Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning
Lantmäteriet
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2 C 80182 Gävle

Jobbnummer
4629316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning: