Juniora redovisningskonsulter till Rödl & Partner Nordic AB
Rödl & Partner Nordic AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2019-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Juniora redovisningskonsulter till Rödl & Partner Nordic AB" (publicerad 2019-04-16) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rödl & Partner Nordic AB i Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Rödl & Partner Nordic AB med huvudkontor i Stockholm hjälper utländska och svenska privata bolag med tjänster inom revision, outsourcing av ekonomifunktion, skatt och affärsjuridik.
Etableringen i Norden skedde år 2000 och idag är vi ett 40-tal medarbetare på kontoren i Stockholm och Malmö. Vi befinner oss i en mycket expansiv fas med målsättningen att "Go Double with No Trouble" inom en treårsperiod. Nu utökar vi vårt team i Stockholm med juniora redovisningskonsulter.
• Är du vår nya stjärna på redovisning och vill följa med på en spännande resa?
Publiceringsdatum2019-02-12Dina arbetsuppgifterVi har ett teambasserat arbetssätt där du är en del i en projektgrupp som självständigt ansvarar för era projekt genom att arbeta mot uppsatta mål och leverera förstklassigt gentemot våra kunder. Du motiveras av varierande arbetsuppgifter och att ha många bollar i luften. Som junior redovisningskonsult kommer du framförallt att arbeta med löpande bokföring, transaktioner och avstämningar. På sikt ser vi gärna att du breddar din kompetens inom redovisning och rådgivning. Det finns även möjligheter att arbeta med att hitta nya lösningar samt förbättra och effektivisera arbetssätt och rutiner. Inom organisationen arbetar vi prestigelöst med kunskapsutbyte och god laganda. Du kommer att bli coachad av och ha ett nära samarbete med våra seniora redovisningskonsulter men även med våra revisorer, skatterådgivare och jurister.
Vi erbjuder
Du erbjuds en spännande tjänst där du får möjlighet att, i en internationell miljö, snabbt utveckla din kompetens inom en rad områden. Du får arbeta med inspirerande projekt med en snabb kompetensutveckling då du redan från början får ta ett stort ansvar.
Vi arbetar på en prestigelös, familjär och inkluderande arbetsplats med trevliga kollegor som har roligt på jobbet och tillsammans! Det är en självklarhet att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och fritid. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm.
Start: enligt överenskommelse
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller har annan relevant utbildning inom ekonomi. Du har arbetat några år med ekonomi eller så är du i början av din karriär, redo för ditt första ekonomijobb. Du vill lära dig mer om ekonomi och redovisning och växa in i en roll där du goda utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar i en internationell miljö med globala kontakter och du behöver därför kunna kommunicera obehindrat på engelska. Du är en driven, engagerad, ansvarstagande och kommunikativ person som är van att arbeta mot och hålla deadlines. Vi sätter stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom redovisning.
Rödl & Partner är ett integrerat rådgivnings- och revisionsföretag representerat på 108 orter i över 50 länder. Vår dynamiska framgång inom affärsområdena juridik- och skatterådgivning, business process outsorcing och statutory accounts, företags- och IT rådgivning likväl som revision uppnår vi tack vara våra 4 500 fantastiska partners och medarbetare. Vår företagskultur präglas av våra värderingar med fokus på solidaritet, balans, driv och laganda. Den står för den tillväxt som har gjort Rödl & Partner till det företag vi är idag, där varje medarbetare räknas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-01
Ange följande referens när du ansöker: Redovisningskonsult - Sthlm
KontaktLisa Wallermo
lisa.wallermo@roedl.comFöretagRödl & Partner Nordic AB
AdressRödl & Partner Nordic AB
Drottninggatan 95 A 1 TR
11360 Stockholm
KontorsadressDrottninggatan 95 A
Jobbnummer 4609964
Observera att sista ansökningsdag har passerat.