Juniora IT tekniker klient & digital arbetsplats
Randstad AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-12-06Dina arbetsuppgifterVi söker nu flera juniora IT tekniker till vår kund med placering i Solna.
I den här rollen kommer du att arbeta med att sätta upp, installera och konfigurera kundens arbetsplatsenheter samt säkerställa att avtalad utrustning följer med. Löpande supportarbete samt dokumentation och administration är naturliga inslag av arbetsuppgifter i din vardag och du kommer ha kontaktytor såväl internt som externt. Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete.
Tre dagar som IT - tekniker kan se ut såhär;
Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att, du loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du går igenom ärenden och planerar för att hjälpa dina kunder med den support som krävs. Du planerar även för hela veckans arbete och leveranser och startar igång!
Är det onsdag redan?
Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum för att diskutera hur ni kan optimera arbetsflödet. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund.
Happy Friday!
Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av paketering av leveranser till kund. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att säkerställa leverans av enheter i tid till kund. Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.
Om vår kund: Where technology meets business. Hos vår slutkund får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Företaget är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Deras mål är att deras kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
De är inkluderande och strävar efter genuint samarbete där de arbetar mot gemensamma mål. Hos kunden finns stora möjligheter till utveckling och de står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Här är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We're not big blue. We're yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Ansvarsområden
I den här rollen kommer du att arbeta med att sätta upp, installera och konfigurera kundens arbetsplatsenheter samt säkerställa att avtalad utrustning följer med. Löpande supportarbete samt dokumentation och administration är naturliga inslag av arbetsuppgifter i din vardag och du kommer ha kontaktytor såväl internt som externt. Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete.
KvalifikationerVem söker vi? För att lyckas i rollen som junior IT tekniker inom klient & digital arbetsplats tror vi att du har några års arbetslivserfarenhet och vet vad som krävs av dig för att säkerställa en god leverans till kund med hög kvalitet.
Vidare har du:
Tidigare arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet av IT eller logistik är detta meriterande.
Du har ett intresse för IT och vill utvecklas inom branschen.
Mycket god svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Tjänsten ställer krav på kommunikation och dokumentation.
Vana av dokumentation och administration och förstår hur viktigt det är för kvaliteten i leveransen.
Vad får du i detta uppdrag:
Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, du kommer få möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser.
Som person är du noggrann och ansvarsfull. I rollen är det viktigt att säkerställa att vi paketerar, och administrerar rätt för varje kund och du förstår vikten av god kommunikation och dokumentation. Du är självständig och självgående i ditt arbete med fokus på effektivitet och noggrannhet men du också är en lagspelare och vet att det viktigaste är att teamet lyckas tillsammans och att kunden är nöjd med leveransen.
Erfarenheter1-2 år
Om företagetMed över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201418588".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Ulrika Francke
ulrika.francke@randstad.se +46705955570 Jobbnummer 7236017
Observera att sista ansökningsdag har passerat.