Juniora HR-konsulter inom rekrytering och bemanning - Umeå

Polismyndigheten, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen i Umeå, Luleå, Sundsvall, Östersund, Gävle eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Vi söker nu HR-konsulter med intresse för rekrytering och bemanning samt med sinne för administration och service.

Rekrytering och bemanning är en sektion inom HR-avdelningen. Vi har bred kompetens och ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering och bemanning. Sektionen består av cirka 150 medarbetare som ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom bemanning och personaladministration. Det är ett nationellt uppdrag med placering i Umeå. Resor i landet förekommer, när det är lämpligt att resa. Idag sker många delar av arbetet i digitala miljöer.

Publiceringsdatum
2023-06-21

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara del i ett viktigt samhällsuppdrag genom att handlägga administrativa ärenden inom rekrytering och bemanning vid Sveriges största myndighet. Huvuduppdraget är att vara behjälplig i olika delar av verksamhetens rekryteringsprocesser. Du arbetar dagligen i Polismyndighetens ärendehanteringssystem och andra IT-system samt samarbetar och samverkar med andra delar av organisationen.

I ett första skede kommer du framför allt att ge administrativ support och stöd till HR-konsulterna i sin roll. På sikt kommer du att växa in i uppdraget att stötta rekryterande chefer genom hela rekryteringsprocesser, från första kontakt till anställningsbeslut. Rollen kommer då innebära att självständigt driva flertalet parallella rekryteringsprocesser och agera som konsultativt HR-stöd till rekryterande chef.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Relevant eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom HR-området, eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• Minst 1 års erfarenhet av att i närtid arbetat som stödfunktion i rekryteringsprocesser
• Erfarenhet av att självständigt driva, planera och genomföra administrativa arbetsuppgifter.
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Arbetat som stödfunktion i rekryteringsprocesser.
• Arbetat med administration rörande arbetspsykologiska tester kopplat till rekryteringsprocessen.
• Erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik.
• Kunskaper i polisens IT-system.

Arbetsuppgifterna förutsätter att du är van att arbeta strukturerat och noggrant. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt med flera pågående arbetsuppgifter parallellt. Tidvis är arbetsbelastningen hög och du har deadlines att förhålla dig till. Du behöver således ha förmåga att ställa om vid snabba förändringar utan att kvaliteten eftersätts. Arbetet innebär många olika kontakter vilket betyder att du behöver vara kommunikativ och lyhörd för olika behov, samtidigt som du företräder etablerade riktlinjer, processer och gällande lagstiftning. För att lyckas i rollen är du tillmötesgående och trivs med att vara ett konsultativt stöd.

Självklart har du hög integritet, gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt som skapar förtroende och goda relationer inom organisationen. Då vi är varandras arbetsmiljö har du god förmåga att arbeta i grupp och en vilja att bidra till teamets uppsatta mål, utveckling, samarbete och trivsel.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10/7 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C146031/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, HR-avdelningen

Kontakt
Rekryterande chef
Jessica Näs
jessica.nas@polisen.se
073-031 76 69

Jobbnummer
7902512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, HR-avdelningen: