Junior Web Analyst

Resurs Bank AB / Marknadsföringsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resurs Bank AB i Helsingborg, Malmö, Borås, Stockholm, Sollentuna eller i hela Sverige

Vi söker en Junior Web Analyst till vårt Digital Acquisition and Marketing team, med uppdraget att få ut mest effekt i våra digitala säljkanaler. Detta genom att fokusera på kundanskaffning, marknadsföring, SEO, webbstrategi och webbanalys. Teamet tillhör Resurs Nordiska Marketing and Digital Sales Team och din tjänst arbetar med operativ utveckling av vår tracking, digital analys och utveckling av våra molnapplikationer. Vi jobbar tillsammans med bankens olika intressenter och älskar att driva saker korsfunktionellt.

Resurs är ett karriärföretag som är på en större resa där vi bland annat byter ut vårt banksystem för att rusta för framtiden, det innebär konkret att vi tar vår verksamhet ut i molnet och satsar stenhårt på e-handeln. Du är med från början i vårt nya team och är med och påverkar vårt arbetssätt medan vi arbetar mot bankens gemensamma mål. Gillar du dessutom att vi har en aktivitetsbaserad arbetsplats, change agents och en platt organisation så kan detta vara rätt arbetsplats för dig!

Som Junior Web Analyst är ditt primära uppdrag att arbeta med att implementera och driva webbanalys ur ett strategiskt perspektiv. Du kommer arbeta med Resurs digitala kanaler, trafikflöde och digitala funktionalitet. Du arbetar framåtlutat med att ta fram nya sätt för att demokratisera data och bidra till att fler kan ta datainformerade beslut, projekt som du planerar och projektleder ända in i mål. Du arbetar tillsammans med dina team-kollegor och de andra marknadsspecialisterna som finns på banken, samtidigt som du är i konstant dialog med bankens alla affärsområden. Du arbetar datadrivet och har god insikt i hur webben behöver utvecklas och underhållas. Vi har idag flera miljoner besökare om året och ser fram emot att utveckla upplevelsen för dem med dig och med hjälp av kundinsikter. Som Junior Web Analyst förväntas du att vara aktiv i de projekt som hålls, ha ett öga ut mot omvärlden och vara van att arbeta i täta samarbeten. Många projekt kommer drivas samtidigt och det tycker du är varierande och kul. Du älskar att arbeta med förbättringar och att du arbetar med flera olika affärsområden och mot olika målgrupper, förändring är något du älskar i ditt ständiga förbättringsarbete.

• Arbeta med webbdata/statistik
• Ge förslag och utföra optimeringsmöjligheter i form av nya mätdata och uppsättning av tracking
• Bygga rapporter i Datstudio
• Arbeta med vår analysstack som består av Google Tagmanager, Google Analytics (UA och GA4), Google Firebase, Google Bigquery och Google Datastudio.
• Sätta upp mätplaner
• Du kommer att få arbeta med felsökning, validering och implementation på våra 30-tal olika webbplatser och app.
• Arbeta löpande med content marketing
• Arbeta löpande med webbplatsunderhåll
• Kunna artikulera dina hypoteser och prioritera dessa så att fokus alltid är på det mest värdeskapande
• Arbeta utifrån olika beteendegrupper och utgå från vår customer journey
• Samarbeta med andra kompetenser inom design, content, utveckling och affär, för att förbättra konverteringsgrad och användarupplevelse
• Dela insikter och lärdomar inom organisationen

Vi söker dig som är självständig, lyhörd och nyfiken. Du har slutfört relevant yrkesutbildning eller har 2 års yrkeserfarenhet av att arbetat med webb, digitala tjänster, utveckling eller motsvarande.

För att lyckas i rollen behöver du ha ett kritiskt öga och samtidigt vara kommunikativ för att kunna vägleda dina kollegor i hur du kan tillföra och bäst prestera i din roll. Att vara pedagogisk kommer vara till stor hjälp. I och med att du är van av att arbeta tvärfunktionellt så kommer du samarbeta med olika specialister och det ser du som en fördel. Du är van att arbeta testdrivet.

Du är van användare av Google Analytics UA och GA4 , Google Tag Manager och Datastudio. Du har erfarenhet av att arbeta med content marketing och att skriva själv.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Wordpress , Python, Serverside Tag Manager samt andra statistik-, BI- och analysverktyg. Erfarenhet av Google Cloud och särskilt Bigquery och SQL, med kringverktyg, är ett stort plus.

Vi har kontor i Helsingborg, Malmö och Stockholm. Du utgår från ett av kontoren och har möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan. Urval sker löpande. Tillträde augusti/september 2022.

#RB



Resurs Bank
Resurs är en ledande nordisk bank med en enkel filosofi: Vi vill skapa balans i människors vardagsekonomi. På den grunden bygger vi erbjudanden och tjänster inom lån, sparande och betalningar för butik och e-handel som utgår från människors liv och vardag, och som skapar långsiktiga värden för våra kunder. Och för samhället. Idag har vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 615 anställda i Norden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-07-05

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Resurs Bank AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Resurs Bank AB (org.nr 516401-0208)

Arbetsplats
Resurs Bank

Kontakt
Thilde Havsvinge, Digital Acquisition & Marketing Manager
Mathilde.Havsvinge@resurs.se

Jobbnummer
6799340

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resurs Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resurs Bank AB: