Junior Upphandlare till Ekonomiavdelningen, inköpsenheten, uppha

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Inköpsenheten
Enheten ansvarar för all anskaffning inom Polismyndigheten, exklusive IT-området, på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar upphandlingsverksamhet, det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, den centrala lagerhanteringen samt hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,5 miljarder kronor.
Polismyndighetens Inköpsenhet fortsätter stegvis att växa och fyller på med ytterligare medarbetare. Inköpsenheten är en för myndigheten central funktion som arbetar kategoribaserat och organisatoriskt indelad med följande sektioner och grupper: Inköpssamordning, Upphandling, Juridik, Inköpsstyrning samt Intern styrning och utveckling.

Publiceringsdatum
2016-10-05

Arbetsuppgifter
I din roll som upphandlare ansvarar du för att genomföra kvalificerade varu- och tjänste-upphandlingar huvudsakligen inom uttalade ansvarsområden. Arbetet bedrivs konsultativt och kännetecknas av kvalitet och serviceanda. Arbetet utförs i projektliknande form tillsammans med uppdragsgivaren, där upphandlaren är ansvarig och drivande för uppdragets genomförande. Arbetet bedrivs i högt tempo med flera uppdrag parallellt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter består i att:
• leda och genomföra upphandlingar
• ge stöd och råd till verksamheten i anskaffnings- och avtalsfrågor samt
• leda och medverka i interna utvecklingsprojekt

Kvalifikationer
Vi söker junior upphandlare för ett vikariat på en
2-årsperiod som:
• har eftergymnasial utbildning (Exempelvis KY- eller YH-utbildning) med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, samhällsvetenskap, ingenjörsämnen, juridik eller annan för tjänsten passande utbildning
• har erfarenhet av att ha arbetat med inköp av varor och/eller tjänster

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom statlig/kommunal förvaltning såväl som erfarenhet av upphandling av komplicerade tjänster. För vikariatet som junior upphandlare är det meriterande att även ha arbetat med eller genomfört upphandling/avrop enligt LOU och/eller LUFS.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som vill kunna påverka och göra skillnad och som vill arbeta med intressanta och utvecklande anskaffningsuppdrag. Som upphandlare har du ett konsultativt förhållningssätt och är drivande och självständig i anskaffningsuppdragen. Det är viktigt att du är initiativrik, nytänkande och utvecklings-inriktad. Du har hög integritet, dessutom har du en god social förmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Det är också viktigt att du har en hög servicekänsla och ett intresse av att skapa nytta och mervärde för Polisen i anskaffningsuppdragen.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-27
Ange följande referens när du ansöker: C8643/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Furuvik, Gruppchef 010-5634775

Facklig kontakt
Facklig information lämnas av: Kent Svärd , SACO

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3087593

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: