Junior Teknisk Support / IT-support / 1st line till Techfactory

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior Teknisk Support / IT-support / 1st line till Techfactory" (publicerad 2021-04-21) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-04-15

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Techfactory erbjuder expertistjänster och utbildning inom IT. De har sin bas i Stockholm men har även kunder och medarbetare runt om i landet. Verksamheten levererar talanger till allt ifrån små startups till stora globala aktörer inom alla olika branscher. Techfactory finns där som ett kompetensstöd i allt från utvecklingsnära tjänster, affärsutveckling och management inom drift & infrastruktur - till implementering av nya klientlösningar. Hos Techfactory arbetar personer som vill uppnå resultat och göra skillnad i den digitala värld vi lever i.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som 1st line support ansvarar du för att leverera förstklassig service till Techfactorys kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och du hjälper till med både mjuk- och hårdvara samt att få kontakt med användare med olika typer av applikation och IT-plattformar. I ditt arbete är fokus alltid användaren och ditt huvudmål är att hjälpa dem med deras tekniska problem. Det gör du via företagets ärendehanteringssystem där du får in en mängd olika ärenden i både 1st/2nd line karaktär, vid behov skickar du kunder vidare till 2nd line support. Det kan vara problem med hårdvara; datorer, mobiltelefoner och plattor, konfiguration av mejl och användarkonton, hantering av mjukvara i Windowsmiljöer samt allmän behörighets- och användaradministration.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 6 månaders erfarenhet av en liknande roll som 1st line support
• Kunskaper inom Windows Klienter samt Active Directory
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Avslutad gymnasial utbildning inom Data/IT/Teknik

För att trivas i rollen är du en nyfiken person med ett stort tekniskt intresse. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar där kunden är i fokus. Eftersom du i rollen har kontakt med kunder är du serviceinriktad och kommunikativ samt trivs i sociala situationer. Vi ser också att du är prestigelös och motiveras av att arbeta tillsammans med andra. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för rollen.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, 1st line, 2nd line, second line, support, helddesk, supporttekniker, IT-support, IT, Stockholm, Techfactory

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5692771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: