Junior teknisk support / 1st line / Servicedesk inom business in

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2017-07-04

Företaget
Mercur söker en servicedesk / 1st line supportmedarbetare inom beslutsstöd och verksamhetsstyrning. Företaget är väletablerat och med ett kvalificerat konsultstöd levererar de lösningar inom business intelligence och affärssystem till europeiska företag och organisationer. De har en egenutvecklad standardapplikation för verksamhetsstyrning och beslutsstöd som implementeras och anpassas efter kundernas behov. Den används till exempel för budget, prognos, rapportering och analys. Idag har Mercur mer än 200 kunder, cirka 50 anställda och sitter i moderna lokaler i Solna, Stockholm. De värnar om sin personal och du som anställs ges goda karriärmöjligheter.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som servicedeskmedarbetare ansvarar du för supportärenden både internt och för företagets kunder. Du tar emot och behandlar ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystemet JIRA. Du agerar första kontakt för både kunder och medarbetare där du kommer att lösa 1st line ärenden på egen hand. Därtill filtrerar och slussar du 2nd och 3rd line ärenden vidare i organisationen. Du tillhör Competence Center teamet (CC) där supportansvarig, 2nd line och IT operations ingår. Tillsammans utgör ni ett team om fyra personer. Du kommer få den utbildning och upplärning som krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna och på sikt finns möjligheten att ta steget upp som applikationskonsult alternativt 2nd line support.


Kvalifikationer
• Akademisk utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande är meriterande
• God IT förståelse och kunskap om affärssystem
• Vi söker dig som är intresserad av IT med erfarenhet från kundorienterat arbete
• Meriterande med kunskaper i Jira
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

För att trivas i rollen drivs du av att leverera högkvalitativ service. Du tycker om problemlösning och har ett strukturerat arbetssätt. Därtill är du en flexibel person som alltid strävar efter att utveckla såväl dig själv som verksamheten.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna Strand
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:marcus.kejzelman@bravura.se'>marcus.kejzelman@bravura.se</a> så får du hjälp av ansvarig rekryterare. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Servicedesk, First line, 1st line, Supporttekniker, Business intelligence, BI, Affärssystem, Junior, Helpdesk, Teknsik support, Jira, IT, system

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Kejzelman marcus.kejzelman@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3590321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: