Junior teamledare inom Systemförvaltning

Magna AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Kundföretaget

Inom Ramirent är vi specialister på att utveckla dynamiska hyreslösningar, som i nära samband med våra kunder förenklar deras vardagliga verksamhet och affärer. Som ett av Europas ledande maskinuthyrningsföretag i Europa söker vi drivna och initiativrika problemlösare som vill växa med oss och ta oss framåt som ett starkt företag och varumärke. 2012 var Ramirentkoncernens omsättning 714 miljoner euro. Koncernen har över 2 750 anställda, 325 kundcenter i 11 länder i Norden, i centrala och östra Europa. Ramirent är noterat på NASDAQ OMX Helsinki Ltd.

Publiceringsdatum
2015-10-06

Dina arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av systemförvaltning och Vendor Management och vill ta nästa steg i karriären? Som Teamledare inom avdelningen Application kommer du ha det övergripande ansvaret för Ramirents ERP system som är det mest centrala och viktigaste systemet som stöttar hela kärnverksamheten. Du kommer att leda en mindre grupp systemförvaltare som tillsammans arbetar med förvaltning och vidareutveckling av detta system.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
• Ha det övergripande ansvaret för drift, förvaltning och vidareutveckling av Ramirents ERP-system
• Leda systemförvaltarteamet, planera arbetet och fördela de resurser som behövs i respektive projekt
• Agera som främsta kontakt gentemot företagets leverantör av ERP-systemet
• Säkerhetsställa att IT uppfyller de överenskomna affärskraven av ERP-systemet gällande både SLA-uppfyllnad och vidareutveckling utefter verksamhetsbehov och budget
• Säkerhetsställa att processerna inom IT service management etableras och följs för ditt applikationsområde samt vidareutvecklas över tid.
• Samla in krav på utveckling av systemet samt vara verksamheten behjälplig i kravställningsprocessen.
• Agera länken mellan IT och verksamheten för ditt applikationsområde

Utvecklingsmöjligheter:
Detta är den perfekta tjänsten för dig som har goda erfarenheter av Vendor Management och har arbetat som förvaltare i några år och vill ta ytterligare ansvar och nästa steg i karriären. Ramirent erbjuder dig en vänskaplig och öppen företagskultur där de välkomnar idéer, nytänkande och förbättringsförslag. Företaget arbetar med snabba beslutsprocesser och har ett stort engagemang där de värnar om varandra och hjälps åt för att nå högre framgångar inom företaget. Om du trivs i en föränderlig miljö där du får vara med och påverka och utveckla nya processer kommer du trivas mycket bra på Ramirent.

Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, tillsvidare, under kontorstider. Start så snart som möjligt. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Ramirent med 6 månaders provanställning.

Profil
För att vara aktuell för denna tjänst har du cirka 5 års erfarenhet av systemförvaltning samt en god erfarenhet av Vendor Management där du har kommunicerat och arbetat nära leverantörer. Du trivs med att kunna påverka och att ansvarar för att driva verksamhetsfrågor framåt. Vidare har du en hög integritet, goda ledaregenskaper samt en god förmåga att kommunicera på ett tydligt och professionellt sätt både internt och externt.

Dina personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en självständig och initiativrik person som ser både helhet och detaljer för att kunna driva och utveckla ditt verksamhetsområde framåt. Du är orädd, har lätt för att ta beslut och du sätter ner foten i situationer som kräver det. Vidare är du strukturerad och har ett genuint engagemang i ditt arbete där du bidrar med nya idéer och utvecklingsförslag. Utöver detta har du en naturlig förmåga att bygga förtroende hos andra människor genom att ha en balans mellan att vara ödmjuk och bestämd.

Utöver din erfarenhet, kommer din personlighet väga tungt i denna rekrytering.

Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor besvaras av Jessica Bauer på 08-501 685 05.

Vårt företag

Brainpeople är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar, rekryteringsuppdrag och omställning. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är Ekonomi & HR, Kundtjänst & Administration, IT & Teknik, Marknad & Försäljning.

Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6335
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Bauer

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2464995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: