Junior systemförvaltare inom BI till Ramirent

Magna AB / Datajobb / Stockholm
2015-12-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior systemförvaltare inom BI till Ramirent" (publicerad 2016-01-27) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Kundföretaget

Inom Ramirent är vi specialister på att utveckla dynamiska hyreslösningar, som i nära samband med våra kunder förenklar deras vardagliga verksamhet och affärer. Som ett av Europas ledande maskinuthyrningsföretag i Europa söker vi drivna och initiativrika problemlösare som vill växa med oss och ta oss framåt som ett starkt företag och varumärke. 2012 var Ramirentkoncernens omsättning 714 miljoner euro. Koncernen har över 2 750 anställda, 325 kundcenter i 11 länder i Norden, i centrala och östra Europa. Ramirent är noterat på NASDAQ OMX Helsinki Ltd.

Som Systemförvaltare nom BI kommer du att arbeta tillsammans med ett 10-tal kollegor inom Business Intelligence teamet som tillhör avdelningen Application, Group IT. Group IT består av drygt 50 anställda i Norden, Baltikum och Polen varav ett 10-tal plus flertalet konsulter sitter i luftiga lokaler i Solna.

Publiceringsdatum
2015-12-03

Dina arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av förvaltning och goda kunskaper inom Business Intelligence? Ramirent etablerar en koncernlösning inom Business Intelligence med ett gemensamt datawarehouse och rapporteringsverktyg, vilket innebär att du får vara med på en spännande förändringsresa där du får påverka och bygga upp något nytt. Ramirent söker dig som vill vara med på denna resa och tillsammans med kollegor i teamet ta helhetsansvaret för företagets BI-lösning och stötta organisationen i kravställning och tekniska frågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
• Ha det övergripande ansvaret för företagets BI-lösning tillsammans med kollegor i BI-teamet
• Konkretisera vad verksamheten behöver och stötta i kravställning och supportera i tekniska systemfrågor
• Samordna och kommunicera förändringar i systemet ut i verksamheten
• Ha helhetsansvar för ett antal applikationer i drift
• Agera på driftstörningar och ha nära kontakt med utvecklare och leverantörer
• Delta i olika utvecklingsprojekt (dock ej med programmering)
• Delta i verksamhetsforum inom BI
• Delta i utveckling av IT:s interna processer

Din roll kommer innebära deltagande i en mängd stora och spännande projekt där du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll.

Utvecklingsmöjligheter:
Detta är den perfekta tjänsten för dig som har arbetat i en IT organisation som förvaltare eller projektledare i några år och vill ta nästa steg i karriären. Ramirent erbjuder dig en vänskaplig och öppen företagskultur där de välkomnar idéer, nytänkande och förbättringsförslag. Företaget arbetar med snabba beslutsprocesser och har ett stort engagemang där de värnar om varandra och hjälps åt för att nå högre framgångar inom företaget. Om du trivs i en föränderlig miljö där du får vara med och påverka och utveckla nya processer kommer du trivas mycket bra på Ramirent.

Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, tillsvidare, under kontorstider. Start så snart som möjligt. Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Ramirent med 6 månaders provanställning.

Profil
För att vara aktuell för denna tjänst har du minst 1-2 års erfarenhet av systemförvaltning samt god erfarenhet av Business Intelligence och rapportering. Du har en god förståelse för MS SQL, en bred teknisk bakgrund och ett stort intresse för teknik och IT. Då koncernspråket är engelska är det ett krav att du har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Ramirent använder sig av MS Reporting Services och QlikView. Därför är det meriterande om du har kunskaper inom dessa verktyg, men det är inget krav. Det är även ett plus om har erfarenhet av ITIL, Vendor Management samt har vissa programmeringskunskaper.

Dina personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en person som är kommunikativ och tar ofta och gärna initiativ till social kontakt. Du är ambitiös och drivs av att supportera och översätta affärskrav till IT-utveckling. Du har ett proaktivt- och riskmedvetet förhållningssätt samtidigt som att du har en god problemlösningsförmåga. Som person är du öppen och har en positiv inställning där du trivs bra med att tillhöra en grupp samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt. Vidare är du strukturerad och har ett genuint engagemang i ditt arbete där du gärna bidrar med nya idéer.

För denna tjänst kommer dina personliga egenskaper väga tungt.

Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor besvaras av Jessica, 08-501 685 01.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6304
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Tollstoy

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2558332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: