Junior Supporttekniker till spännande IT-bolag

Wrknest AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior Supporttekniker till spännande IT-bolag " (publicerad 2022-07-13) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-06-29

Om tjänsten
Vår kund är ett stort IT-bolag som stöttar företag inom Norden med IT-relaterade tjänster. Vi söker nu en IT-tekniker till ett team som är inriktade mot fastighetsbolag. Detta är chansen för dig som är tidigt i din karriär och vill utvecklas inom IT på ett framgångsrikt bolag där utvecklingsmöjligheterna är stora. Du kommer arbeta i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du blir en del av ett familjärt team på ca 20 personer som hanterar ärenden av varierande komplexitetsgrad. Dina arbetstider kommer variera mellan 7-16, 8-17 och vid vissa tillfällen 10-19.

Denna roll är ett konsultuppdrag på 6 månader, där du blir anställd hos Wrknest på uppdrag hos vår kund. Efter 6 månader finns stora möjligheter till överrekrytering till kund.

Dina framtida arbetsuppgifter
Som IT-tekniker kommer du tillsammans med ditt team ansvara för en välfungerande IT-miljö för företagets kunder. Du kommer att ansvara för generella ärenden motsvarande first line kopplat till IT och nätverk. De kommer bland annat innefatta:

• Ta emot ärenden från användare och ge ett bra bemötande
• Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
• Active Directory administration
• Följa upp och slutföra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
• Identifiera och rapportera återkommande problem inom kundens supportleverans

Vi söker dig som har

• Goda kunskaper inom IT och nätverk från antingen arbetslivserfarenhet, utbildning eller fritidsprojekt
• Förmåga och intresse att genomföra felsökning
• Flytande svenska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande

• Erfarenhet av att jobba i Servicedesk med IT-support eller teknisk support
• Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem (meriterande om du är bekant med ServiceNow)
• Om du pratar fler nordiska språk

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är driven, kommunikativ och en bra lagspelare.Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm, Solna

Omfattning: Heltid 40h/v

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, för att öka medvetenheten om våra framtida medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wrknest AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wrknest AB (org.nr 559293-2213), http://www.wrknest.se

Arbetsplats
Wrknest

Jobbnummer
6784988

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wrknest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: