Junior Supporttekniker till Sigma IT Tech
Sigma IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT AB i Stockholm,
Järfälla,
Södertälje,
Uppsala,
Örebro eller i
hela Sverige Sigma IT Tech storsatsar på kompetens inom support, infrastruktur och drift och vi söker därmed fler konsulter inom aktuellt område som nyligen tagit examen, har tidigare arbetslivserfarenhet eller ett intresse för att utvecklas inom området hos Sigma!
I rollen som Supporttekniker kommer du att arbeta med support på klientsidan i främst Microsoftmiljöer. Ibland ger du support över telefon och mail men på-platsen support kan också förekomma. Vardagliga verktyg och applikationer som du hanterar och supporterar är Active Directory, Windows 7/10, Exchange 2010, Office 2007/2010/2016, Office 365, Windows Remote Desktop, nätverk och SCCM. Vi tror att du på ett framgångsrikt sätt förenar ditt tekniska kunnande med social talang för att på bästa sätt ge service och lösa inkommande ärende tillsammans med dina kollegor. Du kommer ingå i ett åtagande som vi på Sigma är ansvariga för och arbeta som konsult via oss. Exempel på roller som man kan gå in och arbeta i är onsite-, first - eller second line support.
Vi tror att du har
• Ett genuint intresse för IT/teknik med ett driv att fortsätta utvecklas inom området
• En känsla för service
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då kommunikation på båda språken förekommer i det dagliga arbetet
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Våra konsulter kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Den sociala förmågan och respekten till kollegorna gör att våra konsulter är duktiga lagspelare med en stark vilja att dela med sig av sina kunskaper till andra.
Meriterande här är om du har tidigare arbetslivserfarehet från till exempel en First Line roll samt om du har erfarenhet inom service.
Mer om Sigma IT Tech
Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak - talanger inom drift, support och infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.
Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 4000 medarbetare i tolv länder. Inom Sigma har vi visionen "Expect a better tomorrow" vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra talanger, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.
http://www.sigmaitc.se/om-oss/csrSom konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas.
Publiceringsdatum2019-10-21Så ansöker duDå urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!
Om du har några frågor om rollen eller oss på Sigma är du även välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på
alva.hellberg@sigma.se!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSigma IT AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sigma IT AB (org.nr 556451-9345),
https://www.sigmait.se/sv/ Arbetsplats Sigma IT Consulting
Jobbnummer 4866423
Observera att sista ansökningsdag har passerat.