Junior Supporttekniker till servicedesk
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Har du ett intresse för att jobba med service och hjälpa människor med tekniska utmaningar? Är du en person med positiv attityd som trivs med att ta mycket personligt ansvar? Vill du utvecklas inom IT-support och väntar på nästa utmaning? Då kan detta vara något för dig! Vi på Adecco Tech söker just nu juniora supporttekniker till vår kunds servicedesk. Initialt är detta ett konsultuppdrag mellan 14 april 2024-14 februari 2025 där du kommer vara anställd av Adecco. Intentionen är att du därefter blir överrekryterad till kundföretaget.
Om rollen
I rollen som supporttekniker hos vår kund kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska men all dokumentation kommer ske på engelska. Vår kund arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Företagets globala servicedesk är placerad i Linköping. Support sker dygnet runt, året runt under förskjuten arbetstid. Det vill säga att merparten av den schemalagda arbetstiden är dagtid, men positionen innebär även arbete under kväll, helg och natt. De bemannar även andra funktioner för att sprida variation i arbetsuppgifterna. Det är ursprungligen ett fyrtiotal medarbetare som bemannar funktionen, men då flera på senare tid erbjudits nya möjligheter inom bolaget så öppnar vår kund upp för att ta in nya kandidater. Det är ett högpresterande relativt ungt gäng som arbetar med stor professionalism, samtidigt som de under lunch och fikapauser gärna spelar pingis eller tv-spel i fikarummet.
Om dig
Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar. Du är verbal och gillar service. Med en positiv attityd antar du, och löser, de problem och utmaningar som du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus. Att kunna hantera samspel mellan kollegor, passa tider, ta till sig ny information i en flexibel arbetsmiljö är något du ser som naturligt.
För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande kvalifikationer:
• Avslutad gymnasieutbildning.
• En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem
• Goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift
• Meriterande med kunskaper om Windows 10
Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.
Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via
Beatrice.Arvidsson@adecco.se Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via
info@adecco.se Välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45002".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 8542268
Observera att sista ansökningsdag har passerat.