Junior supporttekniker till onsite-uppdrag
Atea / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Atea i Göteborg,
Mölndal,
Borås,
Skara,
Halmstad eller i
hela Sverige Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea i Göteborg dig som vill jobba som junior supporttekniker till onsite-uppdrag. Vi erbjuder dig en arbetsplats präglad av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget inom it-infrastruktur.
Din roll i laget
I rollen som junior supporttekniker kommer du på plats hos vår kund arbeta med supportärenden via telefon, mail och chatt. Du kommer även att få hjälpa användare på plats med både hårdvaruproblem och felsökning. Du erbjuds en utvecklande och flexibel roll där varje dag innebär nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kunder.
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som junior supporttekniker är: Support via telefon, mail och chatt Support av kringutrustning och stödjande system som print, A/V och AD-administrering Hjälpa användare på plats med både hårdvaruproblem och felsökning
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är serviceinriktad, noggrann och eftersträvar att uppnå mål och leverera hög kvalité. Du har lätt för att kommunicera med andra, har en god samarbetsförmåga och är lyhörd. Vid stressiga situationer behåller du lugnet och kan fokusera på rätt saker.
För att lyckas i tjänsten som supporttekniker bör du ha följande kompetens: Erfarenhet av enklare IT-support och felsökning Talar och skriver svenska flytande God kunskap inom Windowsplattformen Kunskap inom AD/Exchange och Office 365 B-körkort
Vill du bli en del av landslaget?
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sonica Anand, vår Researcher, via
sonica.anand@atea.se Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
Varaktighet, arbetstid
Heltid dagtid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-08-22ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadeleine Öhlin
madeleine.ohlin@atea.seFöretagAtea
AdressAtea
Box 18
16493 Göteborg
KontorsadressBox 18
Jobbnummer 4303712
Observera att sista ansökningsdag har passerat.