Junior Speditör sökes!
Aditro Logistics Staffing AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2018-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior Speditör sökes!" (publicerad 2018-11-30) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker just nu efter en junior speditör till vår spännande kund i Göteborg, Arendal. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis bestå av:
• Planera och administrera lossningar och lastningar på terminalen
• Administration av ankommande enheter/avgående transporter
• Hantering och justering av bokningar
• Säkerställa att enheter går iväg i tid, med rätt gods (FIFO)
• Hantering och kontroll av dokumentation
• Uppdatering av loggar
• Kundsupport
• Artikelregistrering
• Avvikelserapportering och hantering
• Aktivt samverka med både interna och externa parter
• Ansvara för att avtalade tjänster utförs med kvalité och kostnadseffektivitet
• Aktivt driva arbetet framåt och eftersträva ett så effektivt arbetssätt som möjligt
Arbetstid är dagtid, måndag-fredag
Önskad start är 2018-05-21 och uppdraget kommer pågå tillsvidare
Din profil
Vi tror att du som söker är kommunikativ, strukturerad och stresstålig. Du trivs som bäst i en roll där du får mycket eget ansvar, kan ta egna initiativ och beslut. Du är proaktiv i ditt arbetssätt och har inga problem med att prioritera. Trots ditt egna driv och självständighet ser vi det som självklart att du är en lagspelare som gärna stöttar inom andra delar av avdelningen när det behövs. Troligtvis har du en relevant utbildning inom logistik samt någon typ av erfarenhet inom området. Du har goda datorkunskaper i bl.a. Office-paketet, speciellt Excel.
Tjänsten kommer tillsättas så snart vi hittar rätt person för uppdraget. Stämmer ovan beskrivning in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-05-07ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-19
Ange följande referens när du ansöker: 658
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElise Hansen
elise.hansen@aditrologistics.comFöretagAditro Logistics Staffing AB
AdressAditro Logistics Staffing AB
Stigbergsliden 5
41463 Göteborg
KontorsadressStigbergsliden 5
Jobbnummer 4130512
Observera att sista ansökningsdag har passerat.