Junior serviceinriktad helpdeskmedarbetare

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2016-01-18

Företaget
Kunden är en innovativ rådgivande IT-leverantör inom central infrastruktur, klienthantering, licens samt utskriftslösningar med tillhörande mjukvaror och tjänster. De har specialiserat sig på att lösa kundens behov av produkter, tekniskt stöd och tjänster inom IT, bland annat molntjänster och molntjänstanalys. På kontoret i Stockholm arbetar idag åtta personer i helpdesk, två service delivery managers och 18 IT-konsulter.

Dina arbetsuppgifter
Som helpdeskmedarbetare tar du emot ärenden från kunderna via telefon och mejl. Du jobbar utifrån ett ärendehanteringssystem där du hjälper kunder med frågor som rör Active Directory, Exchange, Microsoft Office 365 samt Microsoft Word. Frågorna kan vara rena användarfrågor, felsökning eller behörighetsfrågor. I denna roll får du även följa med ut på kundbesök och utföra on-site-uppdrag.

Du ingår i ett team av åtta personer. På lång sikt kan du via denna roll utvecklas mot att bli IT-konsult och jobba direkt mot företagets kunder.

Kvalifikationer
Utbildning: Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom teknik/IT
Erfarenhet: Servicerelatreat yrke, god telefonvana
Programvaror/verktyg: Meriterande med kunskaper inom Windows, AD, Echange och Office 365
Meriterande: Erfarenhe från teknisk helpdesk
Språk: Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Som person tror vi att du som söker är initiaitvtagande och har ett starkt driv att lära dig mer om IT/helpdesk. Du har en naturlig servicekänsla och är socialt säker. Vidare är du en strukturerad och noggrann person med god samarbetsförmåga och teamkänsla. Du måste inte ha erfarenhet av helpdesk för att passa in i denna roll, det viktigaste är att du har intresset att lära dig mer inom området samt har rätt driv och inställning.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Stockholm, norrort
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Helpdesk, IT, teknik, service, felsökning, AD, Exchange, Windows, fjärrstyrning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Sundlöf 08-40024050 linda.sundlof@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2622323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: