Junior säljassistent / Ordermottagare

Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi en junior säljassistent / ordermottagare för ett uppdrag på 6 månader, men möjlighet till anställning hos kund
Vår kund tillverkar förpackningar i papper och plast; tex påsar, tråg och presentkartonger. Företaget finns i hela Europa. Förpackningarna designas för kundernas behov. Företaget hjälper andra stora företag, kedjor, med att ge råd om vad som går att göra på förpackningarna för att möta behoven.
Företaget ombesörjer för kundernas räkning lagerhållning och logistik av förpackningarna.
Företaget består idag av ett rent säljkontor där försäljningen sköts av två säljare, de stöttas av två assistenter med kundvård och orderhantering.
Arbetsuppgifterna kommer initalt att bestå av:
• Vara allt i allo på kontoret
• Lägga enklare ordrar
• Sköta allmänna kontorsgöromål
• Strukturera, sortera och administrera arbetet på kontoret
På sikt kommer konsulten att kunna komma att axla nedanstående arbetsuppgifter
Säljassistent/innesäljare arbetar med säljstöd. Det är mycket kundkontakt i arbetet; svara på frågor om produkterna, vara lyhörd på vad kunderna vill ha, både i telefon och på kundmöten med säljare. Offertarbete och stöd till säljare, ibland är offerter och avtal på engelska. Assistenten ska kunna kundbilden; vad som fungerat och inte. Registrering order, följa upp order - leveransbevakning, fakturering. Externa kontakter; kunders inköpare och lageransvariga,
Interna kontakter;  logistikavdelning, produktion
Förutom säljstöd hjälper assistenten till enklare uppgifter som tex sköta kontoret, ordna fika vid besök mm.
 Avgörande/Kritiska moment: Viktigast är att hålla kontroll på lagersaldon så att produkterna inte tar slut. Orderregistrering måste vara rätt; rätt adress, kund
 Utbildningskrav: Gymnasial
 Språkkunskaper: Svenska och Engelska i tal och skrift är ett krav
Meriterande är Tyska och Norska
 Arbetslivserfarenhet/Tidigare arbetsuppgifter: 1-3 års arbetserfarenhet efter gymnasium, tex inom kundservice eller kundsupport. Meriterande är erfarenhet från roller inom säljstöd eller ordermottagning inom producerande verksamhet.
 Personliga egenskaper: Personen måste vara representativ och noggrann, kunna tänka flera steg framåt och förstå konsekvenser, driven och ta egna initiativ, en administrativ läggning, organisatorisk och prestigelös.
 Färdigheter: Engelska
Utvecklingsmöjligheter: För rätt person finns goda chanser till anställning direkt hos kund. 
Du erbjuds
Bra villkor och möjlighet att påverka din egen utveckling hos Wise spännande kundföretag. Wise Professionals är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Publiceringsdatum
2011-10-26

Så ansöker du
Skicka in din ansökan så fort som möjligt, då intervjuer sker löpande och uppdraget kommer att starta i november. Vi vill dock ha din ansökan senast den 4/11.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Jan Moström tel:08-555 290 40 eller 076-525 90 40 . Ansökningarna behandlas löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1064469

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: