Junior rekryteringskonsult
Docs International / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Docs International i Solna,
Stockholm,
Täby,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige FUNKTION/ANSVAR
Arbetsuppgifterna som rekryteringskonsult inkluderar, men är inte begränsade till:
Ansvarsområden:
• Se till att få en fullständig och omfattande arbetsbeskrivning för att säkerställa en fullständig förståelse av kundens rekryterings- bemanningsbehov
• Upprätta en projektplan och sätta tidsramar för uppdraget, i linje med kundens behov och i samråd med linjechef, på ett sådant sätt att projektsteg och ansvarsfördelning är tydliga och förväntningar på projektet kan kommuniceras och finjusteras med kunden.
• Identifiera, söka och välja kandidater, genom att söka i databaser, samla namn från eget nätverk eller genom headhunting av kandidater samt bedöma kandidater genom att intervjua för att på detta sätt kunna göra den bästa matchningen mellan kandidaten, tjänsten, bemanningsbehovet och kundens organisation, allt i linje med specifikationen i arbetsbeskrivningen.
• Introducera kandidater till kundens organisation, ordna intervjuer, hålla kandidater och kunder uppdaterade genom hela processen och utfallet, samt även råda och coacha kundens organisation så väl som kandidaterna för att vara optimalt informerade om processen och därmed kunna garantera ett positivt resultat.
• Samordna arbetet med att erbjuda och förhandla mellan den utvalda kandidaten och kundens organisation, samt coacha kandidaten genom uppsägning, i linje med rättsliga krav, med syfte till att säkerställa uppfyllandet av tjänsten.
• Samordna formulering av (standard) kontrakt från personalavdelningen, samt samordna undertecknandet av kontrakt avseende kunden, (kandidaten) och (europeiska) Business Director, i linje med interna riktlinjer och juridiska krav, för att säkerställa att avtalet har tecknats med bästa möjliga villkor och undertecknats av de berörda parterna.
• Ge vägledning till kandidaten och kund organisation före och under (kontrakt) placering, utvärdera de tjänster som Docs tillhandahållit och behålla kontakten med kandidaten och kunden, för att bidra till belåtenhet och ett framgångsrikt samarbete mellan kunden och kandidaten.
• Dokumentera alla berörda uppgifter rörande kund, kandidat och kontrakt i databasen, i enlighet med interna riktlinjer och lagkrav, på ett sådant sätt att relevant information finns tillgänglig hela tiden.
• Utveckla och underhålla ett nätverk av kandidater, samt bibehålla utmärkta relationer med etablerade kunder, i samarbete med linjechef, för att bygga upp och underhålla databasen och hjälpa till med att hitta nya kandidater, kunder och uppdrag.
KOMPETENSER
• Kundfokus och förståelse
• Kommunikativ
• Relationsbyggande
• Organiserad
• Noggrann
FÄRDIGHETER OCH ERFARENHET
• Viss arbetslivserfarenhet av rekrytering/branschkunskap/försäljning.
• Grundläggande kommersiell medvetenhet.
SPRÅK
• Flytande i Svenska
• Flytande i Engelska
• Meriterande om du är flytande i Finska
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-05-29TillträdeEnligt överenskommelse.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
sofie.andersson@docsglobal.comKontaktSofie Andersson
FöretagDocs International
AdressDocs International
16973 SOLNA
KontorsadressGustav III.s Boulevard 34
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0702276205
Faxnummer: 08-50521131
E-postadress:
sofie.andersson@docsglobal.com Jobbnummer 2316156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.