Junior projektcontroller inom avd. Kommunikation och Insamling

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2018-09-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior projektcontroller inom avd. Kommunikation och Insamling" (publicerad 2018-12-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten
Svenska Röda Korset är Sveriges främsta katastroforganisation. Vår vision är att ingen människa ska lämnas ensam i en katastrof. Vi har beredskap för att agera i såväl Sverige som i andra delar av världen för att förhindra och lindra mänskligt lidande.

I Sverige bedriver Svenska Röda Korset ett omfattande arbete och har bland annat sex behandlingscenter för krigs- och tortyrskadade, vårdförmedlingar för papperslösa och asylsökande samt erbjuder rådgivning i enskilda flyktingärenden. Dessutom efterforskar vi anhöriga som kommit ifrån varandra vid en kris eller katastrof och bistår när de återförenas.

Publiceringsdatum
2018-09-28

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten avser ett vikariat med placering på Röda Korsets huvudkontor vid Mariatorget i Stockholm och löper fram till 2019-12-31. Tjänsten ska tillsättas 1 dec eller enligt överenskommelse.

Rollen som projektcontroller på Svenska Röda Korset passar dig som gillar att jobba i en konsultativ roll mot många stödytor. Du trivs med ett högt tempo, har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att prioritera och att arbeta mot deadlines. Du är pedagogisk och kan snabbt sätta dig in i stödmottagarnas behov. Du motiveras av att inte bara leverera på beställning utan även själv driva utveckling och processer kopplade till styrning och uppföljning av projekt. Arbetet kännetecknas av hög komplexitet med många detaljer och är utmanande men mycket lärorikt och givande för den som är i början av sitt arbetsliv.

Organisatoriskt så tillhör du controllerfunktionen som sammanlagt består av nio projektcontrollers, fyra business controllers och en enhetschef. Funktionens främsta uppgift är att skapa förutsättningar för bra beslutsfattande, effektiva verksamheter och en prioritering av resurser i linje med Svenska Röda Korsets långsiktiga mål.

Du kommer att arbeta mot projekt inom insamlings samt kommunikationsområdet i nära samarbete med business controller för avdelningen.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Månatliga bokslut och intern rapportering med resultatanalys
• Stödja projektledare i planering, uppföljning och prioritering av resurser. Det kan röra sig om finansiell budgetering och uppföljning, framtagande av relevanta nyckeltal och indikatorer, riskanalyser m.m.
• Leverera ett verksamhetsnära process- och beslutsstöd till projektledare och enhetschefer. Stödet varierar beroende på projektets natur men kan exempelvis röra sig om avtalsfrågor, kostnads/intäkts-analyser, uppföljning av verksamhetseffektivitet
• Stödja projektledare i relationer med externa finansiärer. T.ex. vid företagssamarbeten och samarbeten med stiftelser
• Vid behov göra självständiga analyser och riskbedömningar för de projekt som du stödjer

Vem är du?
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Upp till 3 års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi- och verksamhetsstyrning
• Goda färdigheter i Officepaketet, i synnerhet Excel
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska och svenska

Meriterande kvalifikationer
• Erfarenhet av finansiell uppföljning och rapportering
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av arbete inom redovisning

Dina personliga egenskaper
• Hög energi och kapacitet till att själv driva processer
• Analytisk förmågaStrukturerat arbetssätt och god förmåga att prioritera
• Kommunikativ och lösningsorienterad

Du erbjuds
Tjänsten avser ett vikariat med placering på Röda Korsets huvudkontor vid Mariatorget i Stockholm och löper fram till 2019-12-31. Tjänsten ska tillsättas 1 dec eller enligt överenskommelse.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Röda Korset med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karolina Wahlström, 0762978795 eller karolina.wahlstrom@jurek.se. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Wahlström 0762-97 87 95

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4373927

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: