Junior problemlösare till 1st line support

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2010-06-24

Företaget
Vår kund är ett av Sveriges ledande marknadsundersökningsföretag och därtill hörande konsultverksamhet. Företaget utför opinionsundersökningar och är en leverantör inom konsumentpaneler. De är etablerade i över 100 länder och har 15 000 medarbetare. Vår kund erbjuder expertis inom en rad olika branscher för att på bästa sätt passa kundens informationsbehov. Vår kund söker nu en person till 1st line support/helpdesk till kontoret i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att hjälpa medarbetare med support via telefon, fjärrstyrning av datorer samt finnas till hands ute på kontoret. I tjänsten kommer du att fungera som en problemlösare och dina sysslor i tjänsten kan till exempel vara att hjälpa till när datorer hänger sig, installera programvara och finnas tillgänglig vid skrivarproblem eller vid byte av toner.

Kvalifikationer
Teknisk profil
Vi söker dig som vill arbeta i 1st line support. Du ska tidigare ha arbetat med Helpdesk eller lärt dig på egen hand, kanske har du hjälp familj eller kompisar med deras datorer. Du måste dock vara van att hanetara olika typer av människor och användare. Du har erfaren av att arbeta i Windows och Officemiljö. Vi vill därtill att du kan lite installation och gärna har byggt datorer hemma på fritiden. Har du tidigare erfarenhet av liknande jobb eller arbetet med Active directory och WPN-nätverk ses detta som meriterande.
Vem är du?
Som person söker vi dig som är glad, social och självgående. Du ska ha ett stort tekniskt intresse och vara lösningsorienterad. Du har glimten i ögat och kan hantera arga och frustrerade kollegor. Vi ser gärna att du har hemmameckat med datorer som att ta isär och bygga ihop på egen hand. Vi vill att du ska vara en problemlösare som gillar att klura, leta och fixa. Du ska vara en person som vill stanna hos vår kund ett tag och inte ser detta som något tillfälligt.
Övrig information:
Start: Mitten av Augusti
Omfattning: Heltid
Lön: Marknadsmässig lön
Sökord: 1st line support, Helpdesk, Active directory, programvara support, WPN-nätverk
Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar för dig som studerar eller tagit examen och är i början av din karriär.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Rekrytering

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsgatan 172
11728 Stockholm

Jobbnummer
684591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: