Junior Problem Manager till IT-supportverksamhet på myndighet

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Junior Problem Manager till IT-supportverksamhet på myndighet
Har du erfarenhet av IT-support och är redo för nästa steg i karriären? Har du goda ITIL-kunskaper? Vill du arbeta i en samhällsbärande organisation? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig!

Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Nu söker vi dig som vill bli anställd som konsult hos oss där det första uppdraget blir ett långsiktigt uppdrag hos en stor myndighet.

Om uppdraget

Vi söker nu erfarna och duktiga supporttekniker som vill ta ett nästa steg i karriären som Problem Manager hos en myndighet inom rättsväsendet med placering i centrala Stockholm.

Som Problem Manager kommer du att arbeta nära Servicedesken, Incident Manager, teknikgrupper och systemförvaltningar för att minimera antalet incidenter och säkerställa att kunskap/tidigare erfarenheter når ut till resterande drift- och supportorganisationen.

Du kommer främst att arbeta med att:

• Driva och koordinera problemärenden inom IT-avdelningen
• Analysera, prioritera och utreda problemärenden
• Ha ett nära samarbete teknikgrupper, produktägare och andra medarbetare
• Utveckla ITIL-processen och andra rutiner inom området
• Ta fram statistik, rapportera och analysera data
• Hjälpa Incident Manager vid behov

Vid behov innebär arbetet också arbete i servicedesk. Då kommer du att ansvara för att registrera ärenden som kommer in via telefon, kategorisera och prioritera ärenden, utföra en första felsökning, hjälpa användare via telefon och lösa samtliga ärenden i den mån det går. Servicedesken arbetar efter ITIL-processerna.

Servicedesken har öppet dygnet runt, varför du behöver vara beredd att arbeta under dygnets alla timmar. Du kan lägga önskemål om arbetstider för varje sexveckorsperiod.

Arbetsplatsen

Kunden är en myndighet som är en stor aktör inom rättsväsendet. Du kommer att ingå i ett team som tillhandahåller IT-tjänster till hela myndigheten. Placeringen är i centrala Stockholm

Vem vi söker

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med att ge IT-support genom telefon, arbetat med incidenthantering och arbetat med statistik. Du kommer att arbeta i en teknisk support med ett större ansvar. I och med att servicedesken har öppet dygnet runt så är det avgörande att du är villig att arbeta i skift, det vill säga kunna arbeta under dygnets alla timmar. Du har följande erfarenheter och kompetenser:

• Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
• Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
• Minst ett års erfarenhet av arbete med IT-support med telefonen som redskap (denna erfarenhet behöver du ha införskaffat under de senaste tre åren, dvs från 2014 och framåt)
• Du har erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL. Är du certifierad i ITIL är det meriterande.

Om du utöver ovan, som är skall-krav för detta uppdrag, har erfarenhet av Active Directory, eDirectory eller NetWare och remotehanteringsverktyg är det meriterande.

Vi letar alltid efter konsulter som är serviceinriktade, pålitliga och engagerade.

Frågor? Kontakta gärna tilda.stenmark@dfind.se [ tilda.stenmark@dfind.se/' rel='nofollow'>http://tilda.stenmark@dfind.se/ ]

Uppdragsstart: Uppdraget förväntas starta någon gång mellan 19 och 30 juni 2017.

Sista dag att ansöka är 16 maj 2017. Sök omgående, intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

Arbetstider: mellan 00.00-24.00. Supporten är öppen dygnet runt och kan behöva stöttning. Skiftpass med viss hänsyn till önskemål kring arbetstider.

Uppdragsgivare: Dfind IT

Ort: Stockholm

Organisations-/företagsbeskrivning

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!

KEEP IMPROVING!

Key words: problem, problemmanager, problem manager, problemmanagement, problem management, 1st line, first line, supporttekniker, IT-support, on-site, onsite, on site, onsitetekniker, servicedesk, operations, service desk, help desk, helpdesk,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-08
Ange följande referens när du ansöker: 201052568
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tilda Stenmark daniel.setterwall@dfind.se

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
3489820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: