Junior Planning Coordinator till Jacobi Carbons i Kalmar

Premier Service Sverige AB / Logistikjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Premier Service Sverige AB i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-12-18

Om företaget
Vill du jobba på ett företag i ständig utveckling och som har kvalitet i fokus? Vill du jobba i en internationell miljö? Då kan denna tjänst passa dig!

Jacobi Carbons AB är en av världens största tillverkare av aktivt kol med kokosnötskal som råvara. Aktivt kol används för rening av bland annat luft och vatten och tillverkas i helägda fabriker i Indien, Sri Lanka, Filippinerna och Vietnam. Koncernen har sitt huvudkontor i Kalmar och omsätter 4 000 MSEK med ca 2000 anställda.
Läs mer på www.jacobi.net

Arbetsuppgifter
Vi på Jacobi Carbons AB söker nu en Planning Coordinator till vår Supply Chain-avdelning som vill utvecklas tillsammans med oss och vårt företag. Vi är ett företag i ständig förändring med stort fokus på kvalité och nöjda kunder. Detta är en utmanande tjänst i en internationell miljö med engagerade kollegor i stark gemenskap.

I denna tjänst får du möjlighet att utvecklas tillsammans med oss och vårt företag. Din vardag kommer att fyllas med orderplanering, orderuppföljning och problemlösning. Tjänsten innefattar mycket kontakt med våra fabriker, supportgrupp i Malaysia samt vår internationella säljorganisation.
Som Planning Coordinator har du kontroll på hela orderprocessen, från planerad inköp-/kundorder till utskeppad container. Det är viktigt att du snabbt får en övergripande bild och kan prioritera utifrån den. Du kommer ha mycket eget ansvar samtidigt som du får stöd av dina kollegor i teamet.

Du har en viktig strategisk och samordnande funktion mellan företagets dotterbolag i Asien och Jacobis säljare världen över. Tillsammans med ditt team förbättrar ni processer, flöden och optimerar arbetet på bästa sätt.

Tjänsten är heltid och placerad på vårt huvudkontor i Kalmar. Du rapporterar till Global Supply Chain Planning Manager.

Profil
Du som söker har en avslutad eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, inköp eller supply chain. Har du dessutom arbetslivserfarenhet från inköp och/eller orderplanering är detta meriterande.

Som person är du organiserad, strukturerad och kan snabbt prioritera dina uppgifter. Genom din analytiska förmåga ser du vad som bör göras och på vilket sätt det ska göras. Vidare har du ett lösningsorienterat arbetssätt, du har lätt för att hantera flera uppgifter parallellt och du manövrerar dessa med en professionell styrning. Rollen är en mycket central och viktig del i vårt team där du har många interna kontaktytor, därav är det viktigt att du är en person som uppskattar att ge support och service.

I ditt arbete är du noggrann, stresstålig och flexibel. Du är en välorganiserad administratör som förstår vikten av de arbetsuppgifter som är återkommande samt genomför dessa på ett kvalitativt sätt. Du kommer förmodligen trivas bäst hos oss om du är prestigelös och inte är rädd för att ta tag i nya utmaningar som dyker upp längs vägen.

Vi sätter stort värde på rätt personliga egenskaper som utmärks av att du har ett stort engagemang, är ordningsam, ansvarstagande samt har en positiv inställning.

Du är en van användare av MS Office med tyngdpunkt på Excel och har du dessutom arbetat i något större affärssystem är detta meriterande. Kontinuerlig kommunikation med kollegor är av stor betydelse och då vi jobbar i en global kontext är goda kunskaper i engelska, både tal och skrift ett krav.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Salebäck på telefon 072-090 89 80 eller e-post marie.saleback@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast 8 januari 2024. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledningen av den nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Funderar du på att flytta till Kalmar län?
Då kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På www.flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.
Välkommen med din ansökan!

Om Premier

Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemannings- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier bruka säga - vi jobbar med bra folk helt enkelt.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7807".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Premier Service Sverige AB (org.nr 556495-2017), http://www.premier.se

Kontakt
Marie Salebäck
marie.saleback@premier.se

Jobbnummer
8336125

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Premier Service Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Premier Service Sverige AB: