Junior Online Ad Operations Specialist
Joinville AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Joinville AB i Stockholm Vill Du Arbeta Med Globala Varumärken och Digital Marknadsföring?
Joinville är en svensk digital byrå och plattform som sköter onlinekampanjer för globala och lokala företag och organisationer. Företaget har jobbat med kampanjer i över 40 länder och med varumärken som L'Oreal, Volkswagen, Sony, MasterCard, BBC, McDonald's och många fler.
Baserade vid Mariatorget på Södermalm i Stockholm, är vi 5 personer som behöver en ambitiös och social person som är intresserad av att lära sig färdigheterna och tekniken som behövs i den snabbväxande och dynamiska världen inom onlinemarknadsföring.
Pga snabb tillväxt så letar Joinville nu efter nyutexaminerade eller dig som har drivet att jobba som en dedikerad ad operations person (Ad Ops) och med en passion för media, annonsering, kundservice samt digitala kanaler.
Ingen akademisk examen? Inga problem, om du är grym på det du gör och digitalt kunnig och hängiven så vill vi gärna komma i kontakt med dig ändå!
Som en Junior Ad Ops Specialist hos Joinville kommer du att tränas i att sköta de senaste annonsplattformarna, etablera kontakter med folk inom digitala sektorn och kanske viktigast av allt, bli bättre förberedd på att landa ett heltidsjobb inom digital marknadsföring (vi vill såklart att du fortsätter med Joinville). Du ska vara beredd att jobba åtminstone 2 månader som Ad Ops Junior Specialist hos Joinville.
Ad ops praktikanten kommer att jobba i ett liten och snabb miljö, och du kommer efter projektets slut att ha fått värdefulla kunskaper inom olika områden av digital marknadsföring såsom display, video, mobilt samt sökannonsering.
Ansvarsområden
• Assistera i uppsättningen av display, video, mobila samt sökannonser
• Assistera/Sköta dagliga optimeringen kundernas kampanjer
• Traffic av kundkampanjer
• Utföra resultatanalyser av kampanjdata
• Kontakt med Publishers samt partnernätverk
• Rapport och uppföljning av kampanjresultat till kunder
• Support till Säljteamet
• Ev. skapande av innehåll till företagsbloggen
Kriterier
• Du som söker ska ha utmärkta kunskaper i muntlig och skriftlig kommunikation
• Stort intresse för onlinemedia, marknadsföring och digitala trender
• Data-orienterad och med bra förståelse för att tolka siffror och göra snabba analyser
• MS Excel-erfarenhet
• Teknisk kunskap (speciellt HTML och Javascript) är en bonus
• Om du har arbetat i någon form av annonsplattform (Google AdWords, Facebook Ads etc) tidigare är detta också en bonus
• Erfarenhet från mindre, startup-miljöer gillar vi också!
Vi jobbar på Macar men PC- eller Linuxmänniskor är såklart också välkomna
Språk
Engelska är vårt företagsspråk då teamet är från 5 länder
Publiceringsdatum2014-11-24UtbildningsbakgrundMarketing, Sales, Advertising, Computer Science, Mathematics, Online Media eller liknande
Skicka oss gärna din CV tillsammans med ett kort brev på engelska eller svenska.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
social@joinville.seKontaktNiklas Nikolaidis, VD
social@joinville.seFöretagJOINVILLE AB
AdressJOINVILLE AB
Maria Bangata 4a
11863 STOCKHOLM
KontorsadressMaria Bangata 4a
STOCKHOLM
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterE-postadress:
social@joinville.se Jobbnummer 2077780
Observera att sista ansökningsdag har passerat.