Junior Kontorsassitent - Göteborg
Advokatfirman Lindahl i Göteborg AB / Kontorsjobb / Göteborg
2018-05-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior Kontorsassitent - Göteborg" (publicerad 2018-06-08) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Advokatfirman Lindahl i Göteborg AB i Göteborg Advokatfirman Lindahl har omkring 400 medarbetare varav drygt två tredjedelar är jurister.
På Lindahls kontor i Göteborg jobbar vi i trevliga lokaler på Södra Hamngatan i centrala Göteborg. Vi erbjuder rådgivning inom alla affärsjuridiska områden och har en spetskompetens inom fastighetsrätt, företagsöverlåtelser, offentligrätt, IT- och integritetsrätt, obeståndsrätt, skatterätt och tvistlösning.
Är du en serviceinriktad person som alltid tycker om att göra det lilla extra?
Då kan denna tjänsten vara något för dig.
Som kontorsassistent kommer du vara en resurs för våra assistenter samt vår reception. Du kommer att arbeta där behovet av hjälp är som störst och det är därför viktigt att du är bra på att prioritera och arbeta effektivt. Det kan ofta röra sig om arbetstoppar och/eller brådskande uppgifter, men du kommer även att få egna uppgifter som du självständigt ansvarar för.
I rollen ingår många olika uppgifter, exempelvis:
• Print och skanning
• Inbindning
• Arkivering
• Post- och budhantering
• Förteckning av bokföringsmaterial
• Översyn av kopieringsrum
• Hjälpa till inför events och seminariearrangemang
• Ärenden på stan bl.a. handla luncher på stan till olika möten
• Se över och se till att vårt gemensamma personalkök alltid är trevligt och fräscht
Du kan även komma att bli involverad i andra uppgifter och projekt och vi värdesätter därför att du har en vilja och engagemang att utveckla såväl rollen som dig själv.
UTBILDNING/ ERFARENHET
Vi söker dig som har gått ut gymnasiet med kompletta och goda betyg, kanske vill du jobba ett år innan du sedan läser vidare? Då stora mängder dokument hanteras behöver du ha hög datavana och väl behärska Office-paketet samt källkritisk informationssökning/-inhämtande via bl.a. internet. Även goda kunskaper i svenska och engelska är viktigt.
Noggrannhet och ordningssinne är A och O i rollen som kontorsassistent. Du har hög flexibilitet, servicegrad och ansvarskänsla samt trivs med att arbeta i en miljö med tidvis högt tempo. Vidare behöver du ha lätt för att kommunicera, kunna ta initiativ och arbeta självständigt lika väl som tillsammans med andra.
ÖVRIGT/ ANSÖKAN
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning för en period om ett år (12 månader) med start i början av hösten 2018. Vi kommer att kalla till intervjuer löpande. En komplett ansökan skall bestå av CV, personligt brev och gymnasiebetyg som du laddar upp via ansökningsknappen nedan. Välkommen med din ansökan!
Ansök via länk:
https://www.lindahl.se/se/karriar/lediga-tjanster/För frågor om tjänsten och/eller rekryteringsprocessen kontakta Sara Frisack på tel. 0731-472740 eller maila till
sara.frisack@lindahl.se.
Varaktighet, arbetstid
12 månader
Publiceringsdatum2018-05-09Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
Kontaktsara.frisack@lindahl.seFöretagAdvokatfirman Lindahl i Göteborg AB
AdressAdvokatfirman Lindahl i Göteborg AB
Box 11911
40439 GÖTEBORG
KontorsadressSödra Hamngatan 37-41
Jobbnummer 4136129
Observera att sista ansökningsdag har passerat.