Junior IT-tekniker till supportavdelningen

Lidl Sverige KB / Datajobb / Solna
2018-10-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior IT-tekniker till supportavdelningen" (publicerad 2019-03-05) ⬅️


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att lösa incidenter och serviceärenden som inträffar inom hela företaget. Arbetet kommer utföras i samarbete med våra övriga IT-avdelningar, Lidls internationella support samt med externa leverantörer. Du arbetar med att lösa inkomna ärenden som rapporterats in via telefon, ärendehanteringssystem eller från någon av våra leverantörer. Du ansvarar för att dokumentera dessa ärenden samt vid behov uppdatera vår kunskapsdatabas.

Arbetet kommer även innebära övervakning av våra system med målsättning att hitta och åtgärda incidenter innan de uppmärksammats som ett problem för verksamheten. Förutom incidenthantering kommer du även arbeta med leverans av IT-beställningar till våra användare i rätt tid med hög kvalité enligt fastställd SLA.

Vi tror att du som söker har en gymnasieutbildning i grunden som du sedan byggt på med någon form av utbildning inom IT. Yrkesmässigt har du minst två års erfarenhet av att arbeta med IT-support, och vi ser det som meriterande om du har arbetat inom retail.
Förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens och kommunikationsförmåga mycket viktig.

Du är en engagerad problemlösare med stort ansvarstagande. Vidare så kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du har språkkunskaper i tyska samt praktisk erfarenhet av Microsoft server- och klientmiljö, Apple klientmiljö, Active Directory, Lotus Notes, Cisco-produkter, VMWare, ServiceNow och ITIL.

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 170 butiker runt om i Sverige.

Vår IT-avdelning ansvarar för allt systemstöd gentemot huvudkontoret i Solna och våra tre fastighetskontor, drygt 170 butiker samt de två centrallagren i Rosersberg och Halmstad. Detta inkluderar butikssystem såväl som logistik-, ekonomi- och rapporteringssystem. En av IT-avdelningens viktigaste uppgifter är att skapa rätt systemstöd och att få dessa flöden att fungera felfritt - dygnet runt, alla dagar, hela året. IT-avdelningen är indelad i följande grupper: Infrastructure Management, Service & Support, Business Solutions och IT-Consulting.

Varaktighet, arbetstid
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Publiceringsdatum
2018-10-18

Ersättning
Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-01
Ange följande referens när du ansöker: IT Support
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB
Box 4093
17104 Solna

Kontorsadress
Anderstorpsvägen 22

Jobbnummer
4409949

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: