Junior IT-tekniker

Invid Globen AB / Supportteknikerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Invid Globen AB i Nacka, Stockholm eller i hela Sverige

INVID Globen söker Junior IT-tekniker / 1st line support

Junior tekniker som nyligen avslutat sin utbildning inom IT och som vill jobba med längre uppdrag hos flera av våra kunder

INVID Gruppen ser positivt på framtiden och ett av bolagen, INVID Globen i Stockholm, behöver därför nu stärka upp sitt lag med ytterligare en kompetent medarbetare.

För uppdrag hos flera av våra kunder söker vi nu juniora tekniker som nyligen avslutat sin utbildning inom IT.

Du kommer bli anställd av INVID Globen AB och arbeta med längre uppdrag.

Publiceringsdatum
2017-02-17

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att jobba som tekniker på 1st line support och ta emot inkommande ärenden främst via telefon och mail.

De ärenden som du får hantera är relaterat till Microsoft Windowsmiljö och kan gäller framförallt Officeapplikationer, administrering av behörigheter och rättigheter, skrivare och nätverksuppkopplingar.

Vissa dagar kan du även få sitta ute på plats hos våra kunder för att installera ny utrustning eller göra ominstallationer.

Profil och kvalifikationer
Vi tror att du som sökande nyligen avslutat din utbildning inom IT.

Vi ser gärna att du från en LIA-period eller dylikt har fått erfarenhet av att arbeta i en helpdesk och då även har skaffat dig erfarenhet av Active Directory, Exchange och gärna något ärendehanteringssystem.

Du känner dig bekväm bakom telefonen och trivs med att hjälpa användare med deras problem.

Förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens väldigt viktig.

För att lyckas i rollen som support- och onsitetekniker ser vi även att du är en problemlösare, är engagerad och ansvarstagande.

Det är ett krav att din svenska är flytande - i både tal och skrift.

Vårt erbjudande
På INVID Globen får du de verktyg du behöver för att nå dina mål.

Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom HP och Microsoft.

Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar

Vi tror att du som sökande nyligen avslutat din utbildning inom IT.

Vi ser gärna att du från en LIA-period eller dylikt har fått erfarenhet av att arbeta i en helpdesk och då även har skaffat dig erfarenhet av Active Directory, Exchange och gärna något ärendehanteringssystem.

Du känner dig bekväm bakom telefonen och trivs med att hjälpa användare med deras problem.
Förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens väldigt viktig.

För att lyckas i rollen som support- och onsitetekniker ser vi även att du är en problemlösare, är engagerad och ansvarstagande.

Det är ett krav att din svenska är flytande - i både tal och skrift.

Din lokala IT-partner

INVID Globen är en etablerad IT-aktör med ett
mångfacetterat tjänsteutbud. Vi erbjuder tjänster inom tre
övergripande erbjudandeområden;
IT-infrastruktur, Molntjänster och Verksamhetsstöd.
Företagets ambition är att vara en lokal, trygg och förtroendeingivande
IT-partner med resurser att kunna växa tillsammans med sina kunder.

Företaget består av engagerade medarbetare som levererar nytänkande
och användarvänliga lösningar som skapar kostnadseffektivitet och
andra viktiga mervärden.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-17

Företag
INVID Globen AB

Adress
INVID Globen AB
Smedjegatan 6
13154 Nacka

Kontorsadress
Smedjegatan 6

Jobbnummer
3327769

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Invid Globen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Invid Globen AB: