Junior IT-support / Kundsupport / Junior IT-tekniker / First Lin
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-06-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior IT-support / Kundsupport / Junior IT-tekniker / First Lin" (publicerad 2022-06-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-06-07Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Centiljon IT-Consulting har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Centiljon IT-Consulting en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetCentiljon grundades 2010 av tillika företagets VD Björn Sandberg. Idag har företaget sex anställda IT-konsulter och en ekonom. Centiljon har tre olika huvudområden de är verksamma inom vilka är molntjänster, konsulttjänster och försäljning. Centiljon skräddarsyr IT-lösningar för små och medelstora företag och deras mål är att kunderna ska få ut mesta möjliga av deras IT-miljö samt att den ska vara lättanvänd, driftsäker och så underhållsfri som möjligt. Centiljon erbjuder personlig och professionell hjälp då de ser över sina kunders IT-behov. Centiljon hjälper även sina kunder med att skaffa rätt utrustning och se till att de kommer igång, för att kunderna ska kunna fokusera på deras dagliga verksamhet.
Dina arbetsuppgifterI rollen som junior IT-support ansvarar du för att ta emot inkommande samtal och mejl från Centiljons kunder. Du arbetar tillsammans med dina kollegor för att skapa nöjda kunder. Vidare hanterar du bland annat olika servrar, checkar och verifierar backuper samt registrerar domäner. Du arbetar med både mjukvara och hårdvara och supporterar kunder med enklare uppgifter som bland annat installation av dator/telefon och att upprätta mejlkonton.
I den här rollen uppmuntras du att komma med idéer och att ta egna initiativ för att utveckla ert arbetssätt samt för att påverka dina egna utvecklingsmöjligheter inom rollen. Centiljon erbjuder dig därmed stora möjligheter att utvecklas och växa inom IT. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt, system och företagets produkter och tjänster.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
Krav:
• Erfarenhet av en liknande roll som supporttekniker/IT-support
• Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
• Ha ett tekniskt intresse och kunskap i Mac och PC
Meriterande:
• Erfarenhet från C-panel
• Erfarenhet från servrar
Vi tror att du som söker tjänsten är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande mot kund. Du har intresse och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och har förmågan att övertyga och sälja in idéer till andra. Vidare sätter du upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Du vill utvecklas och söker aktivt utmaningar. Vi ser att du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och organisationen samt följer regler och överenskommelser.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: First line, first line support, 1st line, 1st line support, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, Outlook, mjukvara, heltid, stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Mia Samuelsson
mia.samuelsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 6717830
Observera att sista ansökningsdag har passerat.