Junior IT-support / IT-tekniker / Supporttekniker till QD

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2020-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior IT-support / IT-tekniker / Supporttekniker till QD" (publicerad 2020-03-16) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2020-03-02

Företaget
QD Sverige AB grundades 1989 och är en helhetsleverantör inom IT där de erbjuder olika typer av driftlösningar till sina kunder. De har ambitionen att skapa en IT-struktur som bidrar med proaktivitet och affärsnytta för sina kunders verksamheter och bidrar alltid med ett personligt engagemang och hög kvalité i sitt arbete. Företaget präglas av en familjär och öppen kultur tillsammans med 87 medarbetare som är placerade på kontor i Stockholm, Uppsala och Göteborg. Företaget är i en expansiv fas och för dig som vill vara med på resan finns stora utvecklingsmöjligheter.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-support hos QD arbetar du med problemlösning och teknik av varierad komplexitet. Du ingår i ett team om två personer som arbetar uteslutande mot en av QDs kunder. I rollen arbetar du 50% på QDs kontor och 50% ute hos kunden. Du arbetar primärt med att supportera och underhålla kundens IT-utrustning. Det kan exempelvis vara både hård- och mjukvara; datorer, mobiltelefoner, plattor, användarkonton och hantering i Windowsmiljöer.

I rollen har du daglig kontakt med kundens medarbetare samt externa leverantörer i frågor kopplat till IT-utrustning. Arbetet utförs per telefon, mail och onsite i kontorslandskapet, du hjälper användarna i det dagliga och ansvarar för att analysera och bedöma inkommande ärenden som löses eller eskalerar vidare internt på QD.

Du jobbar aktivitetsstyrt med uppkomna incidenter och problem och har förmåga att prioritera inkomna incidenter och problem.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
• Något års arbetslivserfarenhet, gärna från en teknisk och/eller kundorienterad roll
• Du har god datorvana och kunskaper inom Windows, Office-paketet, Mac
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi tror att du som söker tjänsten har ett stort intresse för teknik och trivs i en roll där du driver ditt eget arbete framåt. Som person är du kommunikativ och kan förklara både på en teknisk och oteknisk nivå för användaren. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter där du ser det som motiverande att ta egna initiativ. Du har viljan och intresset att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i en social roll med många kontaktytor och har ett flexibelt förhållningssätt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, first line support, 1st line, 1st line support, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, Outlook, mjukvara, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5126003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: