Junior IT-support / 1st Line Support till mySafety
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-11-21Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att mySafety har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och mySafety en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.q
Om företagetmySafety har 20 års erfarenhet av försäkringar - produkterna är tidsenliga, etablerade och utmanar ständigt branschen. De är ledande i Norden på att proaktivt förebygga och hjälpa vid ID-kapningar och bedrägerier. mySafety Försäkringar har länge utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. De är ledande inom bedrägeri- och ID-skyddsförsäkringar samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Deras försäkringar skyddar privatpersoner och företag i Norden. Idag har de över 600.000 kunder bara i norden. IT-avdelningen stödjer verksamheten i Sverige, Norge och Finland.
Dina arbetsuppgifterSom IT Support Technician arbetar du i en rörlig miljö där användaren är i fokus. På ett serviceinriktat sätt har du daglig kontakt med användare inom organisationen som behöver hjälp med allt från ny dator och telefon till mjukvaroproblem, nätverk, lösenord, konferensutrustning och digital kommunikation.
Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och tar emot ärenden. Du arbetar mestadels på plats på kontoret på Gärdet i Stockholm, men det finns även chans att till viss del arbeta hemifrån. I denna roll arbetar du självständigt och tar stort eget ansvar och har en arbetsledande kollega i teamet.
Du arbetar löpande i Windows-miljö.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Bearbeta ärenden i ärendehanteringssystemet
• Felsöka vid incidenter och felanmälan av till exempel nätverk och skrivare
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning, alternativt en YH-utbildning kanske inom IT eller teknik
• Något års erfarenhet av arbete inom en IT- servicedesk eller support, kanske som praktik eller jobb
• Erfarenhet av arbete i Windows
• Administrerat och supporterat Microsoft 365'
• Stort tekniskt intresse
• Meriterande med erfarenhet av AD
• Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska
Vi söker dig som har något års erfarenhet inom en servicedesk, och vill vidare till en lite mindre organisation där du får chans att utvecklas brett inom IT. Du är en socialt säker person där du med enkelhet på ett pedagogiskt vis hjälper användare med deras IT-problematik. Du älskar helt enkelt att ge den bästa servicen någonsin! Du är en självgående person som inte räds att ta tag i saker, utan ser alltid till att skapa förutsättningar för dig själv och ditt arbete. Du jobbar lösningsfokuserat och vill göra ditt jobb och lösa problem på bästa möjliga sätt!
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: it, it-tekniker, tekniker, support, teknisk support, it-support, first line support, 1st line support, 1st line, it support technician, servicedesk, servicedesk tekniker, IT servicedesk technician, mysafety, teknik, onsite, onsitesupport
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Stina Wejéus
stina.wejeus@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7192183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.