Junior It-konsult. Språk: franska, svenska och engelska

Atea / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atea i Malmö, Svalöv, Helsingborg, Kristianstad, Halmstad eller i hela Sverige

Bli en del av det svenska landslaget i IT-Infrastruktur
Känner du att du blir lite extra exalterad när du får prata om IT och Teknik? Har du erfarenhet av IT-support sedan tidigare och ett intresse av att jobba med utmanande tekniska problem i en organisation som engagerar sig i din utveckling? Talar och skriver du dessutom franska, svenska och engelska flytande? Då kan vi ha den perfekta tjänsten för dig.

Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi är landslaget i IT-infrastruktur och våra medarbetare brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.

Din roll i laget
Som junior IT-konsult kommer du att var en del av vårt affärsområde Services. Vi jobbar mot allt från lokala till globala kunder och stöttar dem primärt inom IT-tjänster som Servicedesk, On-Site, drift och övervakning. I just den här rollen kommer du att få en chans att supportera fransktalande användare från vår servicedesk. Servicedesken supporterar användare från hela världen, vilket har skapat ett öppet, välkomnande och mångkulturellt team. Du kommer i ditt dagliga arbete få hantera allt från de mest vanliga problem kring ett klientoperativsystem och standardapplikationer, till mer specifika problem gällande infrastruktur kopplat till klienten.

Hos Atea finns goda möjligheter till utveckling, både genom Atea-bekostade certifieringar från dom allra största leverantörerna och via ren erfarenhet. I en spännande satsning för att gemensamt lyfta våra juniora talanger finns även chans att söka till Atea Career Program. Där kan du som har ett eller ett par års erfarenhet av en junior roll inom Atea anmäla dig till ett karriärprogram för att bygga din kunskap och din möjlighet till internrekrytering med inriktning mot exempelvis säkerhet, datacenter, kommunikation eller projektledning. Helt plötsligt har du kanske hittat din nisch och det är dags att gå med i ett nytt lag inom Atea och på vägen träffa ännu fler härliga kollegor som delar ditt driv inom just IT.

Dina huvudsakliga uppgifter för den här tjänsten är:
• Servicedesk/Helpdesk
• Felsökning, fjärrstyrning och felavhjälpning
• Global support på franska (svenska och engelska kan tillkomma)


Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling och att vara TP2B (The Place 2 Be), den bästa platsen för medarbetare, kunder och partners. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av IT-infrastruktur och tillhörande tjänster. Vi gillar att utmana varandra på ett öppet men respektfullt sätt. Det handlar om att sätta tydliga mål och hjälpa varandra gå den vägen vi utmanat oss själva att gå. Vi gör detta tillsammans, tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål och utveckling. Vi är svenska landslaget inom IT-infrastruktur och vi bygger ett bättre Sverige med IT. Vill du vara med?
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.


Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du har ett proaktivt förhållningssätt och söker lösningar i uppkomna problem där du fungerar konstruktivt både på egen hand och i grupp. Du är driven i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


För att lyckas i denna tjänst bör du ha följande kompetens:
• Har erfarenhet av IT-support sedan tidigare
• Har ett gott logiskt tänkande och felsökningsmetodik
• Talar och skriver franska, svenska och engelska flytande


Vill du bli en del av landslaget?
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef via filip.kammerton@atea.se (+46 46-16 33 23) alternativt rekryterare Anna Joelsson, via anna.joelsson@atea.se (+46 46-16 34 51). Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

­
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Varaktighet, arbetstid
Office Hours Enligt ö.k

Publiceringsdatum
2018-05-16

Ersättning
månadslön
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-31
Ange följande referens när du ansöker: Helpdesk, it-support
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Filip Kammerton +46 702 83 44 27

Företag
Atea

Adress
Atea
Roskildevägen 1b
21147 Malmö

Kontorsadress
Roskildevägen 1b

Jobbnummer
4145927

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atea

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea: