Junior IT-konsult inom service och support i Älmhult/Helsingborg - Atea - Supportteknikerjobb i Malmö
Junior IT-konsult inom service och support i Älmhult/Helsingborg
Atea / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Vellinge
Visa alla jobb hos Atea i Malmö

Är IT och teknik någon av det bästa du vet? Har du god erfarenhet av on site support och tycker att det är roligt att jobba med utmanande tekniska problem i en organisation som engagerar sig i din utveckling? Är du dessutom en teamplayer med en grym servicekänsla, och målmedvetenhet som vill ta steget upp i landslaget? Då kan Atea vara rätt plats för dig!

Din roll i laget
Som it-konsult inom support och service kommer du att ingå i vårt affärsområde Services. Vi har många olika roller och jobbar mot allt från lokala till globala kunder och stöttar dem primärt inom IT-tjänster som Servicedesk, On-Site, drift och övervakning.

Inom services kommer du att vara Ateas ansikte utåt gällande all typ av IT-relaterade problem. I den här tjänsten kommer du att ha en självständig roll som on site supporttekniker och hantera allt från de mest vanliga problem kring ett klientoperativsystem och standardapplikationer, till mer specifika problem gällande infrastruktur kopplat till klienten. Dessutom hjälper du användare på plats med både hårdvaruproblem och felsökning.

Hos oss får du möjligheten att utmana dig själv genom nya varierande uppdrag, eller helt enkelt bli en del av en tyngre befintlig leverans. Med andra ord finns det möjligheter till utveckling hos oss. Antingen genom Atea-bekostade certifieringar från dom allra största leverantörerna, via erfarenhet eller genom att gå våra interna karriärprogram och rikta in dig mot exempelvis säkerhet, datacenter, kommunikation eller projektledning. Helt plötsligt har du kanske hittat din nisch och det är dags att gå med i ett nytt lag inom Atea och på vägen träffa ännu fler härliga kollegor som delar ditt driv inom just IT.

Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som junior it-konsult är: Vara slutanvändarens närmsta kontakt inom klientorienterade incidenter, via telefon, mail och på platsen Support av kringutrustning och stödjande system som print, A/V och AD-administrering Dokumentera och jobba enligt branschstandarder för att förbättra it-supporten och standardisera lösningar
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Självklart har du ett brinnande intresse för it och teknik. I detta har du också en målmedvetenhet och en vilja att utvecklas och hela tiden lära dig nya saker inom området. Du tar personligt ansvar för dina arbetsuppgifter, för teamet och självklart för din egen utveckling. Du är självklart serviceminded med ett fokus på att ge den bästa upplevelsen i alla lägen, så väl tekniskt som socialt. Detta kräver även en mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För att lyckas i tjänsten som junior it-konsult inom service och support bör du ha följande kompetens: Har goda kunskaper om hur en dator är uppbyggd och fungerar, främst gällande vanligt förekommande applikationer och Microsofts operativsystem inom både klient och server Har ett gott logiskt tänkande och felsökningsmetodik
Har yrkesmässig erfarenhet av metodisk felsökning och felavhjälpning av datorer och kringutrustning. (ex. Microsofts och Apples operativsystem, Internet Explorer, Microsoft Office, nätverk och kommunikation, skrivare och kringutrustning
Har kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP) samt Active Directory (AD) och System Center Configuration Manager (SCCM).
Ha kunskaper om molntjänster och smarta enheter (IOS/Android/Windows)
Har kunskaper inom ITIL Talar och skriver engelska och svenska flytande Har B-körkort
Det är även meriterande om du har Har erfarenhet av Service Now Har en eftergymnasial utbildning med IT som fokus Talar ytterligare språk utöver svenska och engelska
Vill du bli en del av landslaget?
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Joelsson, Rekryterare, via anna.joelsson@atea.se., alternativt telefon Anna Joelsson (070 296 71 62). Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varmt välkommen med din ansökan!

­
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Varaktighet, arbetstid
Office Hours Enligt ö.k

Publiceringsdatum
2018-05-24

Ersättning
enligt överenskommelse
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Joelsson +46 46 16 34 51

Företag
Atea

Adress
Atea
Roskildevägen 1b
21147 Malmö

Kontorsadress
Roskildevägen 1b

Jobbnummer
4164652

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea: