Junior inköpsassistent till lärorik roll i familjeägt företag

Bravura / Kontorsjobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Tyresö, Lidingö, Värmdö, Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-12-28

Företaget
Sedan 1981 har företaget varit familjeägt och verksamt inom handel med material såsom förpackning, hygienartiklar och kemikalier främst mot industri och företag men även mot dagligvaruhandel. Stort fokus ligger på att leva upp mot de kvalitets- och miljökrav som ställs och företaget är ISO-certifierat.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpare är du en del av företagets inköps- och logistikavdelning bestående av totalt tre personer. I ansvarsområdet ingår bland annat planering och prognos av varuinköp, bevaka ordererkännanden och leveranserna samt hantera reklamationer. Därtill är ett viktigt fokus att identifiera prisavvikelser genom att kontrollera fakturor mot avtal. Detta är en junior roll men du har befogenhet att självständigt kontakta leverantörer och göra varuinköp i enlighet med delegering från inköpsansvarig. Affärssystemet som du arbetar i löpande är Navision, där du lägger upp nya leverantörer av varor.

Kvalifikationer
Utbildning: Avslutad gymnasial utbildning
Erfarenhet: Tidigare servicerelaterat yrke, lager eller administration
Programvaror/verktyg: God dator- och systemvana, främst Officepaketet
Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande, tidigare erfarenhet av inköpsrollen, erfarenhet av Navision
Språk: Svenska och engelska, flytande i tal och skrift

Som inköpsassistent förväntas du ha en prestigelös inställning till ditt arbete och är behjälplig där du ser att det finns ett behov. I rollen är det viktigt att hålla en god struktur för att inte missa relevant information. Ytterligare egenskaper av relevans för tjänsten är att du ska inneha en affärsmedvetenhet och förståelse för hur ditt arbete påverkar verksamheten i stort. Då det förekommer kontakt med leverantörer och säljare så läggs fokus på huruvida du är en serviceinriktad person.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Tyresö
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: inköp, inköpsassistent, material, order, Navision, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magdalena Klasson 08-40024050 magdalena.klasson@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0138

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2595481

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: