Junior inköpare rekryteras, start omgående
SJR / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige SJR söker efter en junior inköpskonsult till vår kund som är ett multinationellt serviceföretag med verksamhet i över 80 länder. Vår kund sitter i fina lokaler i Solna. Detta är ett konsultuppdrag med start omgående, uppdragetpågår till mitten av april
Tjänstebeskrivning
Som inköpare hos oss hanterar du löpande de ärenden som inkommer till inköpsfunktionen, din roll är att ge service till och bistå verksamheterna i deras inköp, upphandlingar och avrop. Du kommer ansvara för att göra analyser av olika bud och kontakt, samt ta fram en inköpsplan. I rollen kommer du vara stöd till Project Managers i Norden med genomförandet av nya kontrakt för olika Facility Management-tjänster. I arbetet kommer du prospektera leverantörer, sköta förhandlingar om avtal och kostnader, granska leverantörer för centrala ramavtal inom regionen. Du kommer även vara med att utveckla och bidra till standardiserade kontrakt. Arbetet innebär mycket samarbete och kontakter både internt och externt.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av inköp och/eller förhandling. Du har hanterat leverantörsavtal och är proaktiv som person samt utför dina arbetsuppgifter med stort engagemang och kundfokus. Vidare bör du vara bekväm och kunna arbeta med kollegor på distans och vara en del av ett större projektteam. Du har god system- och datorvana samt utmärkta kunskaper i Excel och PowerPoint. Du bör obehindrat tala och skriva svenska såväl som engelska.
Som person är du driven, noggrann och effektiv och du har lätt för att strukturerar upp ditt arbete. Du är social och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete. Vidare har du en mycket god kommunikativ- och förhandlingsförmåga då du ha mycket interna och externa kontakter. Du är engagerad i ditt arbete och det är självklart för dig att hela tiden arbeta med att förbättra och effektivisera rutiner och processer.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag start omgående fram till mitten av april 2019. Arbetet utförs på heltid och under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Linda Stenfeldt, 08-407 55 66
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Publiceringsdatum2018-08-20Om företagetSJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Stenfeldt
linda.stenfeldt@sjr.se +46 76 647 16 33
FöretagSJR
AdressSJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, Stockholm
Jobbnummer 4298594
Observera att sista ansökningsdag har passerat.