Junior HR-Partner till Stockholms Stadsmission

Constatera Search & Interim AB / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Constatera Search & Interim AB i Nacka, Örebro, Katrineholm, Skövde, Eskilstuna eller i hela Sverige

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället.
Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.
Vår målsättning är att vara världens bästa HR-funktion för Stockholms Stadsmission och då behöver vi din hjälp för att lyckas. Vi söker dig som har ett starkt samhällsengagemang och som är redo att ta nästa steg i din karriär. Hos oss får du möjlighet att arbeta brett med alla typer av HR-relaterade frågor och samtidigt bidra till en bättre och mänskligare värld. Välkommen till Stockholms Stadsmissions HR-avdelning!

Bakgrund
Stockholms Stadsmission bedriver arbete inom en rad olika områden för att bekämpa utanförskap med målsättning att alla ska ha tillgång till bostad, arbete, utbildning, mat, värme och gemenskap. Organisationen har växt snabbt under de senaste 10 åren och detta ställer ökade krav på en effektiv och innovativ hantering av HR-frågor samtidigt som behovet av chefsstöd har ökat. Verksamheten bygger många gånger på olika former av projekt varför organisationen är under ständig förändring. Stockholms Stadsmission har under de senaste åren investerat i nya systemstöd på en rad områden och behöver fortsätta att säkerställa att systemen nyttjas optimalt i kombination med att alla HR-processer utvecklas ytterligare.

Om tjänsten
Detta är en roll för dig som har höga karriärambitioner och samtidigt känner att du vill bidra till ett mer hållbart samhälle. Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas inom samtliga HR-relaterade områden samtidigt som du bidrar till Stockholms Stadsmissions viktiga sociala arbete och det klimat- och miljömässiga arbetet. Som HR-Partner har du en viktig roll i att stödja och coacha våra chefer och ledare i HR-relaterade frågor och du ansvarar för att implementera, driva och följa upp HR-processer i verksamheten. Tjänsten innebär en kombination av administrativa, operativa och strategiska arbetsuppgifter där du förväntas kunna avlasta med administrativa uppgifter samtidigt som du successivt växer in i de operativa och strategiska frågorna med stöd från dina erfarna kollegor.
Rollen ingår i HR-avdelningen som består av fem medarbetare. Teamet arbetar för hela Stockholms Stadsmissions verksamhet med närmare 1000 medarbetare och ca 350 volontärer. 2021 hade Stockholms Stadsmission verksamhetsintäkter motsvarande ca 500 msek. Därtill levererar HR-funktionen administrativa HR-tjänster till Stockholms Stadsmissions Skolstiftelse och Uppsala Stadsmission.
I rollen ingår ansvar för bland annat:
Att arbeta nära verksamheten och vara chefsstöd och bollplank i alla olika typer av personalfrågor för att utveckla verksamheten. Chefsstödet inkluderar frågor inom arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering, ledarskap och lönefrågor.
Framtagande av rapporter, data och beslutsunderlag till chefer, områdesledning, företagsledning samt styrelse.
Administrativt arbete i form av exempelvis uppdatering och förvaltning av information i olika system (ex. Flex HRM, Easit, Aino, IA, Verify) och protokollskrivande.
Att vara chefsstöd i förhandlingar samt vara stöd i personalärenden.
Processägarskap. Samtliga medarbetare inom HR har egna ansvarsområden där man förväntas ha omvärldsbevakning och säkerställa att processen drivs på ett bra sätt i organisationen.
Att genomföra utbildningsinsatser.

Som HR-Partner rapporterar du till HR-chefen. Tjänsten är placerad i Stockholm, Hesselmanstorg 14 i Sickla och är en tillsvidaretjänst på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Vi tillämpar hybrida arbetssätt vilket innebär att möjlighet finns att arbeta både på vårt aktivitetsbaserade kontor och på annan plats (ca 50%).

Profil vi söker
Vi söker dig med stor nyfikenhet och lust att vilja utvecklas inom samtliga HR-relaterade områden. För rätt person finns det stor potential att växa in i rollen som HR-partner. Du har
Ett par års erfarenhet av arbete i en HR-funktion där du har varit involverad i alla typer av HR-relaterade frågor och processer.
Arbetserfarenhet från organisationer i stark förändring och tillväxt.
Erfarenhet av att jobba med utvecklingsarbete gentemot andra personer i organisationen.
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Goda kunskaper i Office-paketet och vana av generell systemhantering.
Intresse för digitalisering.
Har vana av att planera och genomföra utbildning i olika former.
Meriterande om man har agerat som ledare antingen professionellt eller privat.
En akademisk utbildning inom HR-området.


Som person är du analytisk och har lätt för att se sammanhang och agera proaktivt. Du vill vara med och påverka och utveckla vilket innebär att du bidrar med dina tankar och idéer även i nya sammanhang. Du är en väldigt duktig kommunikatör med förmåga att skapa goda relationer på kort tid och du vill också samarbeta med andra för att nå organisationens mål samtidigt som du kan arbeta självständigt. Att skapa resultat är viktigt för dig. Du är ansvarstagande, kvalitetsmedveten, noggrann och strukturerad och värnar om ordning och reda i verksamheten och säkerställer att ordningen efterföljs. Du har förmåga att hålla balansen mellan att vara kreativ och driva utveckling och att stå för kontinuitet och uthållighet.

Frågor och ansökan
I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att samarbeta med Constatera Search & Interim. Om du har frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Lotta Belfrage Palmqvist, 0722-522 373.
Ansök snarast med CV och ansökningsbrev via www.constatera.se. Urval och intervjuer sker löpande. Det är aktuellt att söka tjänsten så länge annonsen är publicerad.
Svara på följande frågor i din ansökan: 1. Varför är denna tjänst intressant för dig? 2. Hur uppfyller du kravprofilen i annonsen?
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-27

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Junior HR-Partner".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Constatera Search & Interim AB (org.nr 556823-8801)
Hesselmans Torg 14 (visa karta)
131 54  NACKA

Arbetsplats
Stockholms Stadsmission

Jobbnummer
7297976

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Constatera Search & Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Constatera Search & Interim AB: