Junior HR-administratör till bank, 2 dagar i veckan
Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till vår välkända kund, verksam inom bank och finansbranschen, söker vi nu en junior HR-administratör på deltid! Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på 12 månader och med start i slutet av augusti/början på september. Kunden har sitt kontor i Solna, Stockholm.
Ditt uppdrag
I rollen som HR-administratör kommer du att få arbeta som lokal support till chefer och medarbetar samt administrera i systemet Workday. Du kommer att tillhöra ett kompetent och trevligt gäng på HR och du rapporterar till HR-chef för Sverige.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skriva anställningsintyg och förbereda anställningsavtalTa ut rapporter från WorkdaySkicka underlag samt översikt på ändringsfiler till lönekontoretSortera, arkivera, scanna diverse dokument som ska lagrasAnsvara för lagret av onboarding-materialAdministrerar i rekryteringssystemet Jobylon samt publicera annonserAnsvara för HR-mailen där du svara på frågor eller vidarebefordrar komplicerade frågor till teametMedverka i HR-kommunikation med teamet samt mot organisationen
Publiceringsdatum2020-06-29BakgrundVi söker dig som studerar en akademisk utbildning inom HR och vill jobba deltid under studierna. I rollen som HR-administratör kommer du att ha fler kontaktytor i bolaget och vi ser därför att det är viktigt att du är tydlig och kommunikativ, både i tal och skrift. Du har integritet då du har hand om känslig information om verksamheten och medarbetare. Du är noggrann, kan strukturera upp ditt eget arbete och har ett proaktivt förhållningssätt. Vi ser gärna att du kan ta egna initiativ, har en förmåga att se lösningar och en vilja att effektivisera administrativa rutiner. Som person är du social och driven.Har du tidigare arbetat i Workday eller i ngt annat stort HR-system är det meriterande.
När du blir en av oss
Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär. Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Martina Kolga (
martina.kolga@wise.se ) och konsultchef Åsa Wallergård Fröblom (
asa.wallergard.froblom@wise.se).
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken - modig - proffsig.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Deltid 25% Augusti 2020 till augusti 2021
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise Professionals AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "wiseprofessionals20096".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)
Arbetsplats Wise Professionals
Jobbnummer 5280998
Observera att sista ansökningsdag har passerat.