Junior HR administratör, 50%
Avanzera Bemanning AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi en Junior HR administratör på 50 % med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer att pågå tom december 2014 och möjlighet till fortsättning för rätt kandidat. Vår kund är ett världsledande läkemedelsföretag med huvudkontor i USA och verksamhet runtom i hela världen. Huvudkontoret för den nordiska verksamheten är beläget i Stockholm/Solna där denna tjänst är placerad.
Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd hos oss på Avanzera. Som konsult hos oss har du fast månadslön och betald semester.
Publiceringsdatum2014-12-04Dina arbetsuppgifterSom junior HR administratör kommer du att stötta HR avdelningen med administrativa uppgifter såsom avtalsskrivning, introduktionsdokumentation till nyanställda och diverse intyg. Du kommer att administrera rekryteringssystemet, öppna nya tjänster, skriva jobbannonser samt kommunicera ut vakanser internt per mail varje månad. I rollen kommer du även att administrera avdelningens fakturor gällande rekrytering, skapa PO nummer och lägga upp nya leverantörer i affärssystemet SAP. I arbetsuppgifterna ingår även att rapportera nyanställningar, positionsändringar, löneändringar och avslut till ansvarig chef.
BakgrundVi söker dig som har erfarenhet av personaladministration i internationellt bolag och vi ser gärna att du har högskoleexamen inom HR eller liknande. Du har utmärkta kunskaper i svenska såväl som engelska både i tal och skrift. Vår kund har många stora komplexa system och rapporteringsled vilket kräver att du är en van användare av olika IT system, med goda kunskaper i Office paketet. Erfarenhet av SAP är meriterande.
Som person är du är mogen, självgående och vågar fatta egna beslut. Du trivs bäst i en organisation med högt tempo och du ser alltid möjligheter att utvecklas. Du är driven, detaljorienterad och snabblärd, med hög kapacitet och vana att hantera korta deadlines. I arbetet kommer du att ha både interna och externa kontakter på internationell nivå vilket ställer krav på kommunikativ förmåga, social kompetens och hög serviceanda.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraArbetstider och omfattningDeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 449
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Pellmyr 08-54528304
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2091299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.