Junior HR administratör, 50%

Avanzera Bemanning AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

För kunds räkning söker vi en Junior HR administratör på 50 % med start så snart som möjligt. Uppdraget kommer att pågå tom december 2014 och möjlighet till fortsättning för rätt kandidat. Vår kund är ett världsledande läkemedelsföretag med huvudkontor i USA och verksamhet runtom i hela världen. Huvudkontoret för den nordiska verksamheten är beläget i Stockholm/Solna där denna tjänst är placerad.

Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd hos oss på Avanzera. Som konsult hos oss har du fast månadslön och betald semester.

Publiceringsdatum
2014-12-04

Dina arbetsuppgifter
Som junior HR administratör kommer du att stötta HR avdelningen med administrativa uppgifter såsom avtalsskrivning, introduktionsdokumentation till nyanställda och diverse intyg. Du kommer att administrera rekryteringssystemet, öppna nya tjänster, skriva jobbannonser samt kommunicera ut vakanser internt per mail varje månad. I rollen kommer du även att administrera avdelningens fakturor gällande rekrytering, skapa PO nummer och lägga upp nya leverantörer i affärssystemet SAP. I arbetsuppgifterna ingår även att rapportera nyanställningar, positionsändringar, löneändringar och avslut till ansvarig chef.

Bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av personaladministration i internationellt bolag och vi ser gärna att du har högskoleexamen inom HR eller liknande. Du har utmärkta kunskaper i svenska såväl som engelska både i tal och skrift. Vår kund har många stora komplexa system och rapporteringsled vilket kräver att du är en van användare av olika IT system, med goda kunskaper i Office paketet. Erfarenhet av SAP är meriterande.

Som person är du är mogen, självgående och vågar fatta egna beslut. Du trivs bäst i en organisation med högt tempo och du ser alltid möjligheter att utvecklas. Du är driven, detaljorienterad och snabblärd, med hög kapacitet och vana att hantera korta deadlines. I arbetet kommer du att ha både interna och externa kontakter på internationell nivå vilket ställer krav på kommunikativ förmåga, social kompetens och hög serviceanda.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Arbetstider och omfattning
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 449
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida Pellmyr 08-54528304

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2091299

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: