Junior helpdesktekniker/servicedesk till IT-företag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2012-06-14

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en helpdesktekniker/servicedesktekniker till en bred roll med kundkontakt. Vår kund är ett IT-företag som arbetar med underhåll och drift av IT-miljöer gentemot såväl stora och välkända medieföretag som mindre företag. En stor del av företagets kunder har sina servrar i företagets serverhall som består av 500-600 servrar. Du kommer att arbeta i ett företag där kreativitet, eget ansvar och utveckling präglar arbetsmiljön. På Stockholmskontoret arbetar ca 35 personer.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som helpdesktekniker är mycket bred vilket innebär att du arbetar med uppgifter såväl högt som lågt, från 1st till 3rd line. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är att skapa AD-konton, göra felsökning av hårdvara, rätta till nätproblem och skapa VPN. Du tar emot telefonsamtal från företagets kunder, löser deras problem och loggar ärendena i ett ärendehanteringssystem. Det förekommer också att ärenden mottas via mail. Då företaget är litet har de nära kontakt med sina kunder och du kan få ansvar för vissa specifika företags IT-miljö och de problem som kan uppstå där. Den del av kunderna som har sin server själva får hjälp på plats hos sig, vilket innebär att kundbesök ingår i tjänsten. Omfattningen av detta beror på ditt intresse.

Kvalifikationer
Till denna tjänst söker vi dig som antingen har förvärvat dina kunskaper genom erfarenhet av arbete med server och nät eller via utbildning inom nätverksteknik eller motsvarande. Du kan också vara självlärd inom IT och ha ägnat en stor del av din fritid åt att vara hands on med de program och tekniker som följer.

Det viktiga är att du har kunskap och praktiskt har arbetat med Windows 7, Windows Vista och Windows XP samt Windows Server 2003/2008. Vidare bör du ha kännedom om Active Directory. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta med remotestyrningsverktyg och har kunskap gällande VPN, nätverk och brandväggar. För denna tjänst är det önskvärt att du har B-körkort.

Vem är du?
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid din personlighet. Då du arbetar mycket mot kund bör du vara social och konsultmässig och du har en positiv attityd. Du är noggrann, ansvarstagande och driven. Självfallet har du ett gediget intresse för IT och en vilja att lära och utvecklas. Vidare ser vi att du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: Servicedesk, tekniker, nätverksteknik, nätverkstekniker, Stockholm, helpdesk, helpdesktekniker.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Riddez

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1272808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: