Junior helpdesktekniker/IT-tekniker till servicedesk på IT-föret

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2015-06-08

Företaget
IT-företaget arbetar med underhåll och drift av IT-miljöer gentemot såväl stora och välkända som mindre företag. En stor del av företagets kunder har sina servrar i företagets serverhall som består av flera hundra servrar. Här finns möjlighet att växa i en roll på ett företag där kreativitet, eget ansvar och utveckling präglar arbetsmiljön. På Stockholmskontoret arbetar ca 35 personer.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som helpdesktekniker är bred vilket innebär att du arbetar med uppgifter såväl högt som lågt, från 1st till 2nd line. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är att skapa AD-konton, göra felsökning av hårdvara, rätta till nätproblem och skapa VPN. Rollen innefattar mycket och nära kontakt med företagets kunder; du tar emot telefonsamtal och mejl från företagskunder, löser deras problem och loggar ärendena i ett ärendehanteringssystem. Du kan få ansvar för vissa specifika företags IT-miljö och de problem som kan uppstå där. Den del av kunderna som har sin server på det egna kontoret får hjälp på plats hos sig vilket innebär att kundbesök till viss del ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Utbildning: Utbildning inom relevant område.
Erfarenhet: Erfarenhet av att arbeta i en liknande roll.
Språkkrav: Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska samt engelska.

Dina personliga egenskaper
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid din personlighet. Då du arbetar mycket mot kund bör du vara social, konsultmässig och ha positiv attityd. Du är noggrann, ansvarstagande och driven. Självfallet har du ett gediget intresse för IT och en vilja att lära och utvecklas.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Kungsholmen
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: Servicedesk, tekniker, IT-tekniker, nätverksteknik, nätverkstekniker, Stockholm, helpdesk, helpdesktekniker

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Paola Banegas 08-40024050 paola.banegas@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2328614

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: