Junior ekonomiassistent till härligt gäng i Göteborg!
Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du jobba med ekonomi och reskontrafrågor tillsammans med ett härligt gäng kollegor? Har du lite erfarenhet och vill fortsätta utveckas? Ja, då är detta rollen för dig! Urval sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan slutdatum så skicka in din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att jobba med och arbeta med administration och leverantörsreskontra enligt företagets policy. Du hantera och jobba med ett stort flöde av fakturor. Du kommer att vara aktivt delaktig i ständig förbättring och förenkling av arbetssätt och processer i enlighet med företagets behov och önskemål.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Fakturahantering
• Attestkontroll, kontering och bokföring av fakturor
• Administration av utbetalningar till agenter och leverantörer enligt policy
• Hjälpa till med avstämning av leverantörsreskontra
• Backup och stöd för ansvarig för kundreskontra och ekonomiansvarig
• Behjälplig med i övrigt förekommande uppgifter efter behov
Tjänsten är tänkt att ersätta en av medarbetarna på vikariat under en föräldraledighet på ca 12 månader.
Om företaget
Vår kund är ett handelshus i Göteborg med ca 25 medarbetare.
Du kommer att jobba på ekonomiavdelningen som består av 5 härliga kollegor med god stämning och högt i tak.
Mer information om kundföretaget erhåller du vid eventuell intervju.
Din profil
Skallkrav:
• Erfarenhet av ekonomi/reskontra minst 6 månader
• Som lägst gymnasial utbildning inom ekonomi
• Svenska & Engelska i tal och skrift
• Kunskaper och erfarenhet av att arbeta i Excel
Meriterande:
• Erfarenhet av liknande bransch (handelsbolag)
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person tror vi att du är noggrann, nyfiken, driven och självgående. Om du trivs i en miljö där du får använda din energiska förmåga liksom ta egna initiativ och fungera som en problemlösare, är detta en tjänst för dig.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: November
Omfattning: Heltid, visstidsanställning 12 månader
Arbetstid: Dagtid 8-17
Ort: Göteborg, Billdal
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-07-20ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-25
Ange följande referens när du ansöker: 12687
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrietta Bolander
Henrietta@framtiden.com 0704-449045
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 3611770
Observera att sista ansökningsdag har passerat.