Junior ekonomiassistent till bolag i city

Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2011-09-13

Om företaget
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent för ett långsiktigt uppdrag. Vår kund är ett attraktivt bolag inom försäkringsbranschen med trevliga lokaler i Stockholm city.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta långsiktig i en bred roll som kan komma att utvecklas och växa med tiden. Rätt person för tjänsten har ett intresse för och vill gärna utvecklas inom bokföring.
Arbetsuppgifterna kommer vara mycket varierande. Du kommer exempelvis arbeta med enklare bokföringsuppgifter och leverantörsreskontra. Andra arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av premiehantering, såsom att hämta bankgirofiler för inläsning till försäkringssystem, hantera manuella premier via bankgiro och plusgiro, samt göra kontroller och utredningar av fel. En del fondadministration kommer även förekomma, exempelvis att göra bekräftelser, utdelningar, andelsavstämningar samt att lägga upp nya fonder. Då du till stor del kommer hjälpa och avlasta kollegorna på avdelningen, är det viktigt att du är ödmjuk och prestigelös.

Profil
För att vara aktuell för uppdraget har du högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot redovisning. Vi tror att rätt person för uppdraget är relativt nyexaminerad. Dock ser vi gärna att du har viss erfarenhet av enklare ekonomiarbete och erfarenhet av leverantörsreskontra är mycket meriterande.
Stor vikt läggs vid din personlighet och inställning. Vi söker dig som är positiv, prestigelös och flexibel, samtidigt som du är en mogen och självgående resultatorienterad lagspelare. Vidare är du noggrann och har ett öga för siffror och struktur. Vi tror att begreppet "analytisk doer" stämmer bra in på dig, då du har siffersinne och är bra på att få saker gjorda. Erfarenhet från bank, försäkring- eller finansbranschen är meriterande. Det är en fördel om du har intresse för finans och pensioner.
För att klara av jobbet har du bra datavana och goda kunskaper i Office-paketets samtliga program. Det är även viktigt att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska.
Du kommer bli anställd av Arena Personal och jobba som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och kommer starta i slutet av september/början av oktober och pågå i nio månader med möjlighet till förlängning.
Låter detta intressant och har du den profil vi söker? I så fall är du varmt välkommen in med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du kan tillträde en ny tjänst/uppsägningstid. Vi vill tipsa dig om att söka redan i dag då intervjuer sker löpande.

Om företaget
Arena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Vi arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås och Sundsvall. Våra verksamhetsområden är Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj, Teknik, Industri, Lager, Bygg & Fastighet och Fordon.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 134
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Isabelle Lilja, 08-587 117 04

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm

Jobbnummer
1028731

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: