Junior ekonomiassistent till Berlitz Nordic - deltid
Berlitz International Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Berlitz International Sweden AB i Stockholm,
Södertälje,
Uppsala,
Eskilstuna,
Norrköping eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill utvecklas i en internationell miljö. Du har relevant ekonomisk utbildning, erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vill utvecklas inom redovisning. Start februari 2019 eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet att jobba på distans.
Publiceringsdatum2019-01-14Om tjänstenBerlitz söker en ekonomiassistent till svenskt huvudkontor i Stockholm. Företaget expanderar och är därför i behov av förstärkning. Vi sitter i centralt belägna lokaler vid Norra Bantorget.
Berlitz Corporation är verksamt i Sverige sedan 1931 och är ett världsledande företag inom språk och kommunikation. Vi erbjuder en internationell, professionell och dynamisk arbetsplats. Berlitz grundades 1878 och har över 550 språkcenter i 70 länder. Läs gärna mer om oss på
www.berlitz.se.I teamet har vi ekonomiansvarig/controller som leder arbetet för Nordens räkning och ansvarar för rapportering. Dina uppgifter kommer att bestå av att supporta och avlasta ekonomiavdelning i Sverige samt våra nordiska grannländer. Tidigare erfarenhet från ekonomiarbete för andra nordiska länder är meriterande, särskilt Norge.
Dina arbetsuppgifterI den här tjänsten kommer du att stötta upp och arbeta brett och internationellt inom ekonomi och administration. Till arbetsuppgifterna hör löpande bokföring, utbetalningar, beräkninga av skatter med möjlighet att utforma tjänsten och utvecklas inom redovisning. Du kommer till exempel att:
• Ansvara för leverantörs- och kundreskontra
• Arbeta med löpande bokföring
• Arbeta med kontoavstämningar
• Vara behjälplig vid månads-, kvartals- och årsbokslut
• Tillsammans med övriga på redovisningsavdelningen bygga och utveckla rutiner
• Löpande ha kontakt med övriga verksamheterna
Tjänsten passar dig som vill skapa dig en bättre förståelse för det ekonomiska flödet och samverkan mellan länder och inom koncernen. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och har ett stort engagemang för det du tar dig an.
Vi söker dig som
• Utbildning på gymnasie-/högskolenivå eller motsvarande praktisk erfarenhet meriterande
• Har viss erfarenhet av ekonomiarbete från andra nordiska länder
• Erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra
• Kan kommunicera obehindrat på engelska både muntligt och skriftligt
För att trivas i rollen ser vi att du är driven och nyfiken att lära dig nya saker. Som person är du noggrann, ansvarsfull och strukturerad. Vidare är du kommunikativ och en teamplayer som tycker om att samarbeta med andra människor. Vi ser även att du har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du tycker även om att ta egna initiativ och är samtidigt prestigelös och kan stötta där behov finns. Har du tidigare arbetat med Visma och Office365 är det meriterande.
ÖVRIG INFORMATION
• Start: februari 2019 eller enligt överenskommelse
• Omfattning: Deltid 50%
• Placering: Stockholm, Norra Bantorget, på distans
• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan, det går bra att skicka CV på engelska.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Deltid 50%
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Scalamonti, Senior Center Director
jessica.scalamonti@berlitz.se 010-510 23 20
Giedre Duman, Manager of Accounting and Payroll Sweden
giedre.duman@berlitz.se 010-510 23 17
FöretagBerlitz International Sweden AB
AdressBerlitz International Sweden AB
Olof Palmes gata 23
11122 Stockholm
KontorsadressOlof Palmes gata 23
Jobbnummer 4554778
Observera att sista ansökningsdag har passerat.