Junior Ekonomiassistent / Redovisningsassistent till Statlig Myn
Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Kundföretaget
Vår kund är en stor statlig myndighet, som söker en driven och noggrann Ekonomiassistent / Redovisningsassistent till kontoret i Stockholm.
Myndigheten har lokala kontor på ett 100-tal orter runt om i hela landet och har idag ungefär 10 000 anställda. Den statliga myndigheten är till för medborgarna och deras vision är att skapa ett samhälle där alla vill göra rätt för sig. Myndighetens arbete styrs av en mängd lagar och förordningar. Det ligger därför i organisationens intresse att påverka dessa lagar aktivt genom att beskriva problem och komma med förbättringsåtgärder. Vår kund vill att du som anställd själv skall kunna påverka din utveckling, där nyfikenhet och ett ständigt lärande är en förutsättning för att trivas på arbetsplatsen.
Publiceringsdatum2015-11-17Dina arbetsuppgifterArbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta med ekonomisk redovisning (debet/kredit) och behöver också ha förståelse för redovisningsprinciper, exempelvis omföringar och periodisering.
Du kommer även att vara:
• ett stöd till controllers i löpande arbete med ekonomistyrning
• ett stöd till sektionschefer att genomföra budget och prognos
Arbetets omfattning: Heltid, kontorstider. Önskad start 1/12 2015 (det finns viss flexibilitet att starta någon vecka senare) och pågår till 1/12 2016, med möjlighet till förlängning på ett år till. Du kommer vara anställd som konsult via Magna och arbeta hos vår kund i Solna.
ProfilKompetenskrav: Du har viss erfarenhet av likande uppgifter. Vi ser att du har erfarenhet av Office-paketet och främst då Excel, samt av att ha arbetat i ett större ekonomisystem och analysverktyg, gärna då Agresso och Mercur. Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor eller likvärdigt större företag är också meriterande.
Personliga egenskaper: För att trivas på företaget tror vi att du sprider glädje och är serviceinriktad. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift samt värnar om dina kollegor och bidrar till fortsatt fint samarbete.
Övrigt: Sista ansökningsdagen är 23/11, vi tar tyvärr ej emot ansökningar efter det datumet. Vänligen ansök enbart till tjänsten om du har möjlighet att starta i början av december och helst den 1/12. Ange gärna i din ansökan när du kan börja.
Intresserad? Skicka in din ansökan, CV och personligt brev, snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Louisa Björklund på
louisa.bjorklund@magna.seVarmt Välkommen med din ansökan!
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag.
Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-24
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6483
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLouisa Björklund
FöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4 A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4 A, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2533204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.