Junior ekonomiassistent inom leverantörreskontra
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2021-09-08Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid alt 75% som varar initialt tom november ut. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Då detta är ett kortare uppdrag ser vi gärna att du är tillgänglig med start omgående.
Om företagetBravura söker för kunds räkning en ekonomiassistent, företaget är verksamma inom träindustrin. Mer information om företaget ges vid en första telefonavstämning.
Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent arbetar du främst med leverantörreskontra. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera det dagliga inflödet av förfrågningar och ärenden gällande leverantörsfakturor. I dina arbetsuppgifter ingår inbetalningar, påminnelser, inkasso, clearing av konton, återbetalning och avstämningar. Du besvarar även frågor gällande status på fakturor och genomför ändringar i systemen. Utöver detta ingår också fakturahantering, där du scannar in fakturor och för över dem till leverantörsfakturasystemet Visma DCE, konterar och skapar betalningsförslag.
Uppdraget sträcker sig oktober ut, du har möjlighet att jobba 100% alternativt 75%.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning, alternativt gymnasieekonom
• Någon arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra eller enklare bokföring
• Flytande kunskaper i tal och skrift, svenska och engelska
För att trivas i rollen är en person som tar stort ansvar för ditt eget arbete och trivs med att självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt. Du är kommunikativ och socialt säker och trivs i en roll som innebär mycket kontakt med andra då du har lätt för att arbeta i team. Vi ser att du är en person som gillar utveckling och drivs av att arbeta med förändringsarbete. Vidare ser vi att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete samtidigt som du inte ser problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs och du trivs med varierande arbetsuppgifter.
Övrig information:
Start: Omgående, uppdraget sträcker sig initialt tom november ut
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5950960
Observera att sista ansökningsdag har passerat.