Junior ekonomiassistent inom leverantörreskontra

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2021-03-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior ekonomiassistent inom leverantörreskontra" (publicerad 2021-09-08) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-03-30

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 1 månad. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Setra. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Då detta är ett kortare uppdrag ser vi gärna att du är tillgänglig med start omgående.

Om företaget
Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och har cirka 800 anställda och omsätter drygt 4 miljarder kronor. I koncernen ingår sju sågverk, ett träindustricenter för förädling i Långshyttan, en förädlingsenhet i Storbritannien, huvudkontor och försäljningskontor i Sverige, samt sju olika försäljningskontor utomlands.

Setra vill vara grönsamma. När en verksamhet är lönsam för alla, kallar Setra det för Grönsamhet. Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. De förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar till klimatvänliga produkter såsom limträ, hyvlat, komponenter, KL-trä och sågade trävaror. De säljer även bioprodukter som bark, flis och spån till kunder inom pappers- och massaindustrin samt till energiframställning. Deras kunder finns globalt. Du tillhör redovisningsavdelningen där du har fyra kollegor, varav tre som du delar de huvudsakliga arbetsuppgifterna med. Som ekonomiassistent rapporterar du till Setras redovisningschef som också finns placerad på huvudkontoret i Solna.


Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos Setra arbetar du främst med leverantörreskontra. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera det dagliga inflödet av förfrågningar och ärenden gällande leverantörsfakturor. I dina arbetsuppgifter ingår inbetalningar, påminnelser, inkasso, clearing av konton, återbetalning och avstämningar. Du besvarar även frågor gällande status på fakturor och genomför ändringar i systemen. Utöver detta ingår också fakturahantering, där du scannar in fakturor och för över dem till leverantörsfakturasystemet Visma DCE, konterar och skapar betalningsförslag.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning, alternativt gymnasieekonom med någon arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra eller enklare bokföring
• Flytande kunskaper i tal och skrift, svenska och engelska

För att trivas i rollen är en person som tar stort ansvar för ditt eget arbete och trivs med att självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt. Du är kommunikativ och socialt säker och trivs i en roll som innebär mycket kontakt med andra då du har lätt för att arbeta i team. Vi ser att du är en person som gillar utveckling och drivs av att arbeta med förändringsarbete. Vidare ser vi att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete samtidigt som du inte ser problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs och du trivs med varierande arbetsuppgifter.

Övrig information:

Start: Omgående, uppdraget är på 1 månad med chans till förlängning
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5661721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: