Junior ekonomiadministratör till kundreskontra sökes

Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Framtiden AB

Är du junior inom ekonomiområdet och vill få chansen att arbeta brett med ekonomiadministrativa arbetsuppgifter inom kundreskontra? Då kan detta vara den rätta tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2014-04-04

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör inom kundreskontra kommer du att arbeta brett med ekonomiadministration och de huvudsakliga delar som kommer att ingå i ditt arbete är:

• Avtalshantering med inskanning, inregistrering och förvaltning i avtalsportalen.

• Orderhantering i MPS-system.

• Fakturering samt övrig administration kring detta.

• Prisjusteringar.

• Support mot linjen avseende kundadministrativa området.

• Delaktighet i bokslutsarbete inom området försäljning.

Andra arbetsuppgifter kan förekomma och dessa är beroende av vad du har för tidigare kompetens och erfarenheter.

Den här tjänsten är en utmärkt start för dig som är junior inom ekonomiområdet då du får arbeta brett och lära dig otroligt mycket på kort tid.

Om företaget
Vår kund är ett statligt ägt bolag som arbetar med ett brett tjänsteutbud, främst inom städning, tillverkning, lager och logistik, montering, fastighets och markskötsel och äldreomsorg.

Företagets administration har sitt huvudsäte i Linköping. Den avdelningen som denna tjänst riktar sig mot är företagets ekonomiservice som är ett så kallat Shared service center som täcker upp för 7 regioner runt om i landet. Inom ekonomiservice arbetar ca 45 personer i dagsläget.

Profil
Vi tror att du som söker rollen som ekonomiadministratör är gymnasieekonom eller har läst ekonomi på högskolan, kanske är du nyexad eller har hunnit jobba något år med liknande uppgifter.

Du har en god ekonomisk förståelse och har goda kunskaper inom bokföring.

Vi ser att du har goda kunskaper i officepaketet, framförallt excel och word.

Du behärskar svenska väl i tal och skrift.

Det allra viktigaste för att du ska passa in hos vår kund i rollen som ekonomiadministratör är att du har en god känsla för service och att du är lyhörd och har en känsla för kundernas behov. Vi ser att du är en duktig administratör som har lätt för att strukturera och planera ditt arbete - i denna tjänst är ordning och reda A och O då du hanterar en stor mängd viktiga avtal och dokument.

Om företaget
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Tillträde 1 maj.

Tjänsten är på heltid.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Jag ser fram emot att läsa din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-18
Ange följande referens när du ansöker: 3834
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Dagerstål 0735-168996 sofie@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
1831173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: