Junior Customer Success & Solution specialist till Visionera!
Academic Work Sweden AB / Säljarjobb / Stockholm
2025-12-15
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visioneras innovativa egenutvecklade molntjänst VisionFlow används av företag världen över och konkurrerar med de största aktörerna på marknaden. Nu är de i en expansiv fas och söker ytterligare en Customer Success Coordinator. I rollen arbetar du för att ge kunder en upplevelse i världsklass. Här erbjuds du en varierad roll där du arbetar med onboarding av nya kunder, systemkonfiguration, projektledning,
support, sälj och utbildningar. Rollen passar dig som har passion för IT och affärssystem med kunden i fokus, där du får utvecklas tillsammans med ett familjärt företag och kunniga medarbetare. Vill du kombinera IT-intresse med kundkontakt och samtidigt växa in i en roll där du får arbeta både med pre-sales och post-sales som lösningsexpert? Då är Visionera platsen för dig!
OM TJÄNSTEN
Visionera är ett mindre företag med höga mål och stort hjärta. Beslutsvägarna är korta och du kommer att få en god inblick i hela företagets verksamhet där
dina tankar och idéer värdesätt och du bidrar till att skapa en stimulerande företagskultur. Trivs du i en miljö fylld med innovation, energi och utmaningar är Visionera platsen för dig. Visionera sitter i öppna lokaler mitt i Vasastan, kontoret är familjärt och du arbetar tätt tillsammans med VD, utveckling-, sälj- och supportteamen. Du kommer också att få möjlighet att resa i tjänsten, främst inom Sverige, men det förekommer även resor inom Europa. Hos Visionera arbetar du med deras egenutvecklade mjukvarutjänst VisionFlow som effektiviserar verksamheter och förenklar kommunikationen mellan avdelningar och team i ett gemensamt system. Det är ett omfattande och flexibelt system som anpassas till kundernas behov. Det kan även integreras med andra system vilket gör att det blir än mer kraftfullt. Tack vare VisionFlows styrkor och användbarhet konkurrerar den med de största aktörerna i världen.
"I rollen som Customer Success & Solution specialist får man arbeta med kollegor från alla processer i företaget vilket betyder att du får en bred kunskap samtidigt som du utvecklas tillsammans med företaget och dina kollegor. Du kommer lära dig mycket samtidigt som du får använda kunskapen praktiskt varje dag under införanden med kund och lyssna in vad som efterfrågas på marknaden. Du är med och driver vad som är viktigt för produkternas utveckling framåt." - Jenny, Customer Success & Procurement specialist
Du erbjuds
• En god introduktion och stöttande kollegor som hjälper dig att på bästa sätt komma in i arbetet och utvecklas tillsammans med Visionera
• Ett jobb där ditt privatliv värdesätts! Visionera tror att du mår och presterar som bäst när du får tid för träning, familj eller andra saker som just du brinner för.
• Visar du framfötterna är möjligheterna oändliga, här kan du växa som person, i din roll och inom företaget, The sky is the limit på Visionera!
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2025-12-15Dina arbetsuppgifterSom Customer Success & Solution specialist kommer du arbeta i en bred och varierande roll som sträcker sig igenom områden som kundinförande,
systemkonfiguration, support, enklare projektledning, sälj och utbildning. Du ser till att kunden får ut det bästa möjliga av den systemlösning som du och dina kollegor på Visionera tillhandahåller. Du kommer att stötta säljarna och agera teknisk säljsupport. Du kommer hjälpa säljarna att svara på tekniska frågor under presentationer och hålla egna workshops för Visioneras kunder. Vissa dagar kommer du dessutom stötta supportteamet och ta hand om inkommande ärenden. Du kommer till exempel att:
On-boarda och introducera kunderna till Visioneras IT-system genom workshops, systemkonfiguration, utbildningar och mindre projekt
• Ta emot inkommande ärenden via telefon och interna system för att svara på frågor och lösa problem för era kunder
• Ta ansvar för inkommande affärsmöjligheter och utveckla nya kundrelationer, samtidigt som du stöttar säljteamet genom att agera produktexpert i produktdemonstrationer.
• Skapa långsiktiga och täta relationer med kunderna genom såväl reaktivt som proaktivt arbete och sträva efter högsta kundnöjdhet
• Vara lyhörd inför kundernas önskemål och efterfrågade funktioner samt avgöra om det är något Visionera ska ta sig an eller inte
• Arbeta med behovsinventeringar och utveckla kunders användande av Visioneras produkter för att effektivisera sin verksamhet.
• Vara drivande i försäljning mot nya kunder samt samarbeta med säljteamet genom att agera produktexpert under produktdemonstrationer
VI SÖKER DIG SOM
• Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom exempelvis Data- och systemvetenskap, IT Management eller liknande utbildning
• Har tidigare arbetserfarenhet från att ha jobbat med projektledning, customer success, IT-support eller liknande
• Har ett stort tekniskt intresse samt kunnande inom IT och system
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, då du använder dig av båda språken i ditt dagliga arbete
Det är meriterande om du har
• Kunskap och erfarenhet inom processramverk t.ex. ITIL eller ISO 2000
• Tidigare erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av liknande system som VisionFlow
• Tidigare säljerfarenhet
Som person är du kommunikativ, ödmjuk samt förtroendeingivande med starkt driv och energi. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann men också snabblärd, strukturerad samt också anpassningsbar. Du har en så kallad "can do-attityd" med inställningen att problem är till för att lösas och utmaningar är sporrande.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Rekryteringsprocessens steg
• Personlighetstest och problemlösningstest via Alva Labs
• Telefonintervju med Academic Work
• Digital evidensbaserad intervju med Academic Work
• Intervjuer med Visionera inklusive caseintervju
• Referenser
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Visionera är ett innovativt mjukvaruföretag som utvecklar verksamhetsstödssystem för alla typer av företag och industrier. Visionera har lång erfarenhet av att hjälpa kunder att effektivisera interna processer med olika former av IT-produkter och support. De är idag ledande inom molnbaserade tjänster och erbjuder dessutom konsulttjänster i sin service- och produktportfölj.
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15116327".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 9644626